انتظار
خدایا تو آنی توانی به آنی جهانی به نیستی کشانی

تصاویری از زیبا ترین فرودگاه های جهان

 

اختلال های ارتباطاتی، شرایط آب و هوایی و مسائل فنی هواپیما برخی از مشکلاتی هستند که می توانند تاخیر پروازها را موجب شده و تجربه پرواز نه چندان دلچسبی را برای مسافران ایجاد کنند. اما در صورتی که عجله ای برای انجام  کارهای خود نداشته باشید، توقف طولانی مدت در برخی از فرودگاه های جهان چندان مساله ناراحت کننده ای محسوب نمی شود. طراحی های بی نظیر، مواد مصرفی با کیفیت، امکانات رفاهی و فروشگاه های موجود در این فرودگاه ها حتی تاخیر چند ساعته پروازها را نیز برای مسافران به تجربه ای جالب مبدل خواهند کرد.

• فرودگاه بین المللی پکن، چین



به منظور برگزاری بازی های المپیک تابستانی 2008، مسئولان فرودگاه بین المللی پکن، ترمینال 3 را به این فرودگاه  اضافه کردند که یکی از بزرگترین ترمینال های فرودگاه جهان محسوب می شود. نورمن فاستر طراح انگلیسی وظیفه طراحی و تکمیل ترمینال 3 را طی چهار سال بر عهده داشته و در راستای تحقق این هدف از هنر فنگ شویی بهره برده است. سقف فرودگاه پکن حالتی کاملا آیرودینامیک داشته و از شکلی اژدها گونه برخوردار است. استفاده از رنگ و نمادهای سنتی قرمز و طلایی چین در ساخت این فرودگاه مورد توجه قرار گرفته است. این ترمینال از چشم اندازی زیبا و سقفی واحد بهره می برد. نورگیرهای خطی نیز به خوبی از نور روز استفاده کرده و مسافران با عبور از این ساختمان شاهد تغییر رنگ از قرمز به زرد خواهند بود.


• فرودگاه بین المللی کاراسکو، اروگوئه



کاراسکو فرودگاهی متعلق به بخش خصوصی بوده و توسط پوئرتا دل سور مدیریت می شود. این فرودگاه برای افزایش ظرفیت و ایجاد رشد تجاری و گردشگری در مناطق اطراف مونته ویدئو پایتخت اروگوئه احداث شده است. سقف بیرونی کارسکو با الهام از چشم اندازهای طبیعی اروگوئه ساخته شده و نه تنها نقطه عطفی در طراحی و معماری محسوب می شود بلکه همانند یک تندیس و مجسمه بسیار زیبا به نظر می رسد.


• فرودگاه بین المللی دنور، آمریکا



فرودگاه دنور که در سال 1996 آغاز به کار کرده است معمولا به عنوان بهترین فرودگاه آمریکای شمالی از سوی مجله بیزینیس تراولر انتخاب می شود. ایجاد تعادل میان امنیت پرواز و تجربه ای لذت بخش از جمله عوامل موثر در این زمینه است. سقف ترمینال فرودگاه دنور با الهام از چادرهای سفید سرخ پوستان ساخته شده است. کرتیس فنترس طراح آمریکایی تا حد ممکن استفاده از انرژی های پاک را در این فرودگاه مورد توجه قرار داده است. استفاده از پنل  های خورشیدی و همچنین به کار بردن موادی در سقف که 20 درصد از نور خورشید را در تابستان جذب کرده و به حفظ گرما در زمستان کمک می کند از جمله اقدام های صورت گرفته در این زمینه است. طی سال 2009 عملیات بهسازی در فرودگاه دنور انجام شده و به سیستم بازیافت مجهز شده است.


• فرودگاه بین المللی اینچئون، کره جنوبی



از زمان آغاز به کار فرودگاه اینچئون در سال 2001، از نظر تجربه پروازی مسافران، این فرودگاه در بین بهترین ها قرار داشته است. کرتیس فنترس طراحی فرودگاه اینچئون را بر عهده داشته و از فرهنگ کره در ساخت آن بسیار الهام گرفته است. وی به مکان های مختلف این کشور سفر کرده و خطوط و فرم هایی که در ساختمان های سنتی این کشور مورد استفاده قرار گرفته اند را مورد مطالعه قرار داده است. قوس سقف فرودگاه اینچئون از معابد قدیمی کره الهام گرفته شده و راهروها با الهام از مصنوعات کره ای طراحی شده اند. ترمینال ریلی فرودگاه کاملا آینده نگر بوده و درخت های کاج و گل های وحشی در داخل ساختمان کاشته شده اند. سیستم حمل بار این فرودگاه قابلیت جابجایی 31 هزار چمدان در یک ساعت را داشته و از کامپیوتر مرکزی و ریل های خودکار با قابلیت خواندن بارکد بهره می برد.


• فرودگاه لیون - سنت اگزوپری، فرانسه



قابل توجه ترین مشخصه سنت اگزوپری دو قوس همگرای فولادی بوده که پرنده در حال پرواز را تداعی می کند. سانتیاگو کالاتراوا طراحی این ساختمان را بر عهده داشته و طراحی بال مانند به خوبی از نور روز برای روشنایی فضای داخل استفاده کرده است. اگرچه یک قطار پر سرعت با فرودگاه در ارتباط است اما رویای کالاتراوا برای مبدل کردن این منطقه به یک مرکز بین المللی با شکست مواجه شد.


• فرودگاه مالویناس آرجانتیناس، آرژانتین



مالویناس در نزدیکی دریاچه تیرا دل فوئگو واقع شده و زیبایی های آن تابع محیط طبیعی آن است. هواپیماها در هنگام فرود با فاصله کمی بر فراز کوه های آند پرواز کرده و با عبور از دشت های شمالی و تپه هایی هموار به سمت این فرودگاه می آیند. ساختمان شیشه ای مالویناس نور خورشید را بازتاب داده و چارچوب های چوبی داخلی از مشخصه های اصلی آن است.


• فرودگاه مراکش منارا، مراکش



طراحی مدرن و سنتی اسلامی در کنار یکدیگر به شکل گیری فرودگاه مراکش منارا انجامیده است. طراحی این فرودگاه بر عهده یک تیم طراحی به سرپرستی مرکز طراحی و معماری E2A که در کازابلانکا واقع شده، بوده است.  ترمینال جدیدی در سال 2008 به آن افزوده شده است. در داخل طراحی لوزی شکل سقف با ستون های لوزی کاملا هماهنگ هستند. روکش صندلی ها و مبل های این فرودگاه از پارچه های سنتی مراکش است.


• فرودگاه سنگاپور چانگی، سنگاپور



سنگاپور چانگی حاصل یک طرح بلند پروازانه و گسترش آن در سال 2000 است. در داخل استفاده از گیاهان طبیعی از ویژگی های بارز است. نورگیرهای این فرودگاه که به شکل بال پروانه هستند به خوبی برای روشنایی فضای داخلی استفاده شده و میزان حرارت توسط سنسورهای برنامه ریزی شده کنترل می شود. فضای سبز عمودی پنج طبقه ملقب به دیوار سبز تکمیل کننده عناصر طبیعی به کار رفته در این فرودگاه است.


• فرودگاه ساندیکا بیلبائو، اسپانیا



این فرودگاه در چشم انداز سبز دره Txoriherri در نزدیکی شهر بیلبائو واقع شده است. این پروژه از سال 1990 آغاز شد اما تکمیل آن نزدیک به یک دهه طول کشید و در سال 2000 با سرمایه گذاری 39 میلیارد دلاری به بهره برداری کامل رسید. طراحی ساندیکا با توجه به محیط پیرامون آن صورت گرفته است. به دلیل شکل پرنده گونه به این فرودگاه لاپالوما یا کبوتر نیز گفته می شود.


• فرودگاه بین المللی تمپل هاف، آلمان



یکی از پر رفت و آمد ترین فرودگاه های آلمان که توسط آلبرت اشپیر طراحی شده است. از ویژگی های خاص تمپل هاف سقف بزرگ و قایق مانند آن است. اگرچه این فرودگاه در سال 2008 تعطیل شد اما بسیاری از کارشناسان طراحی معتقد هستند که ویژگی های آن در شکل فرودگاه 



تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

معجزه جوش شیرین برای پوست

 

جوش‌شیرین از آن دسته موادی است كه از روزگارهای‌ گذشته كاربرد‌های فراوانی هم در آشپزی، هم به‌عنوان یك ماده  درمانی و حتی به‌عنوان یك ماده تمیز‌كننده داشته‌ و جالب است بدانید جوش شیرین می‌تواند یك زیبا‌كننده پوست و مو نیز  باشد. در واقع جوش شیرین این ماده همه‌كاره و طبیعی كه از كربنات سدیم ساخته شده است و استفاده‌های فراوانی دارد، از پخت نان و كیك گرفته تا خوشبوكردن فضا، تمیزكردن خانه و حتی زیبایی!

فقط كافی است كمی جوش‌شیرین در منزل داشته باشید تا بتوانید خیلی از محصولات زیبایی را به راحتی در منزل تهیه كنید.



 یك حمام آرام‌بخش زیبا كننده

برای داشتن این حمام لطیف و آرام‌بخش، احتیاج به 4 قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین، حدود 6 قاشق غذاخوری عسل  روان، 2 لیوان شیر، 16 قاشق سوپ‌خوری نمك و 3 قاشق غذاخوری روغن بچه دارید.در یك ظرف بزرگ جوش شیرین، عسل، شیر و نمك را مخلوط كنید و به‌خوبی هم بزنید. مخلوط را در وان آب گرم بریزید و سپس روغن بچه را  اضافه كنید. برای هم زدن مخلوط در آب وان از دست‌های‌تان كمك بگیرید و بعد قدم در این حمام تسكین‌دهنده و آرام‌بخش بگذارید. این حمام برای نرم و صاف كردن پوست مفید است.



 پاهای‌تان را زیبا كنید

اگر روی پاشنه‌پاهای‌تان پینه بسته یا خیلی زبر و خشن شده است و این وضعیت آزارتان می‌دهد، جوش شیرین را با آب  مخلوط كنید و سپس با این مخلوط چسبی شكل زبری‌های پاشنه را نرم و صاف كنید.

اگر هم پاهای‌تان خارش دارد 4 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یك لیتر آب گرم مخلوط كنید و سپس پاها را حدود 10دقیقه در آن بگذارید،  با این كار خارش پاها آرام می‌گیرد.

علاوه بر این‌ها شما می‌توانید با جوش‌شیرین خستگی ‌پاها را نیز از بین ببرید، كافی‌است 3‌قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یك لگن آب گرم حل كنید و سپس پاهای خسته‌تان را درون آن بگذارید تا حسابی خستگی از پاهای‌تان بیرون رود.



  خمیر دندان سفیدكننده بسازید

شما می‌توانید با جوش‌شیرین یك خمیردندان خانگی بسازید. اول باید 3 قسمت جوش‌شیرین را با یك قسمت نمك مخلوط كنید بعد به آن 3 قاشق چای‌خوری گلیسیرین اضافه كنید و برای خوشبو شدن نیز 10 تا 20 قطره از یك اسانس مورد علاقه‌تان (نعنا، دارچین یا...) به آن بیفزایید. سپس به مقدار كافی آب به آن اضافه كنید تا كاملا حالت خمیری شكل پیدا كند. شما می‌توانید این خمیر دندان را در بطری كوچك نگهداری كنید. از آن جا كه جوش شیرین یك سفید‌كننده دندان طبیعی است این خمیر دندان حسابی دندان‌ها را سفید می‌كند و از پوسیدگی آن‌ها نیز جلوگیری می‌كند، اگر هم فرصت ندارید می‌توانید برای سفید‌تر شدن دندان‌های‌تان، مسواك‌تر خود را درون جوش شیرین فرو برید سپس با آن دندان‌های‌تان را مسواك بزیند. همچنین می‌توانید روی خمیردندان اندكی جوش شیرین بپاشید و سپس دندان‌ها را مسواك بزنید. برای خوشبو كردن دهان نیز می‌توانید یك قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در نصف لیوان جوش‌شیرین حل كنید و در دهان غرغره كنید، راه دیگر نیز این است كه آدامس را مرطوب كرده و در جوش شیرین فرو برید و سپس آن را  بجوید.



 برای نرم كردن آرنج

بعضی اوقات پوست آرنج یا زانو به دلایل مختلف زمخت و زبر می‌شود و این حالت به‌خصوص برای خانم‌ها بسیار آزاردهنده است اما یك راه‌حل آسان و كم خرج برای این حالت وجود دارد. شما باید اول مقداری جوش‌شیرین را با مقدار خیلی كمی آب مخلوط كنید تا مخلوط حالت چسبی شكل پیدا كند، حالا این مخلوط چسبی را به زانو یا آرنج بمالید تا پوست زبر و خشن نرم شود.



 برای درمان آكنه

برای درمان بیماری‌های شایع پوستی مثل آكنه، مصرف موضعی جوش‌شیرین می‌تواند موثر باشد. جوش شیرین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و اسیدمازاد در بدن را خنثی می‌كند و به‌ویژه برای درمان آكنه كه اغلب به‌علت مسدود شدن منافذ پوستی به‌وجود می‌آید مفید است.

 كمی جوش شیرین مخلوط شده با آب را روی آكنه بمالید تا پوست مرده از بین برود و منافذ مسدود شده آن را باز كند. جوش شیرین با خنثی كردن اسید در بدن مانع عفونت‌های باكتریایی در پیاز مو می‌شود و در نتیجه از بروز آكنه پیش‌گیری می‌كند.



   ژل اصلاح برای آقایان

بعضی از آقایان به دلیل پوست حساسی كه دارند معمولا هنگام اصلاح دچار التهاب و سوزش‌های پوستی می‌شوند اما یك راه‌حل خوب برای این افراد این است، یك قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یك فنجان آب حل كنند و از این محلول برای التیام پوست بعد از اصلاح یا حتی قبل از اصلاح استفاده كنند. اگر هم بعد از اصلاح دچار سوزش می‌شوید، می‌توانید یك پارچه مرطوب نخی را به كمی جوش‌شیرین آغشته كنید و روی محل سوزش بگذارید.


 معجزه جوش‌شیرین برای موها

اگر در تمیزی موهای‌تان وسواس دارید: یك قاشق چای‌خوری جوش شیرین را به بطری شامپوی‌تان اضافه كنید و طبق  معمول موهای‌تان را شامپو كنید و سپس با آب، این تركیب جوش شیرین و شامپو را بشویید. این كار تمام آلودگی‌ها و مواد حالت‌دهنده‌ای را كه روی موهای شما وجود دارد به‌خوبی پاك می‌كند و حالت‌پذیری موها را بهبود می‌بخشد.

اگر خیلی عجله دارید: اگر موهای خیلی چربی دارید و به‌دلیلی فرصت شست‌وشوی آن‌ها را ندارید و خیلی عجله دارید، می‌توانید از جوش شیرین به‌عنوان شامپوی خشك استفاده كنید به این طریق كه مقداری از آن را روی موها بپاشید و سپس موها را شانه كنید و سپس با یك سشوار موها را پف دهید. 

اگر عادت دارید مرتب به استخر بروید: كلر موجود در استخرها معمولا رنگ موها را كدر ، مات و بدرنگ می‌كند. برای شست‌وشوی كلر از روی موها، نصف قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در كمتر از نصف لیتر آب حل كنید و موهای‌تان را با آن آبكشی كنید.

برای تمیزی شانه و برس‌ها: معمولا اسپری‌ها یا روغن‌های مو روی شانه و برس‌ها می‌نشینند و به مرور آن‌ها را آلوده می‌كنند، برای پاك‌كردن این مواد از روی شانه و برس‌ها در یك لگن آب گرم كه به آن 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 3 قاشق غذاخوری ماده ضدعفونی‌كننده اضافه شده خیس كنید


تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

ماه گرفتگی(خسوف) ۱۹ آذر ۱۳۹۰

 

آخرین ماه گرفتگی (خسوف)کلی سال ۱۳۹۰ که تا چند سال آینده تکرار نمیشود ۱۹ آذر امسال رخ میدهد.

دقایقی پس از غروب ماه در عصر روز شنبه ۱۹ آذر ماه برابر با ۱۴ محرم ۱۴۳۳ هجری قمری ماه نیم گرفته از افق شرقی آسمان در اغلب نقاط کشور طلوع میکند. امسال پیش از طلوع ماه ماه گرفتگی آغاز شده است. ماه گرفتگی کامل بعدی ۶ مهر ۱۳۹۴ است. پس رصد و عکاسی از این ماه گرفتگی میتواند اهمیت زیادی داشته باشد.

زمان وقوع ماه گرفتگی کامل ۱۹ آذر

آغاز گرفتگی جزئی : ساعت ۱۶ و ۱۶ دقیقه
آغاز گرفتگی کلی : ساعت ۱۷ و ۳۶ دقیقه                      اوج گرفت کامل : ساعت ۱۸
پایان گرفتگی کلی : ساعت ۱۸ و ۲۷ دقیقه
پایان گرفتگی جزئی : ساعت ۱۹ و ۴۸ دقیقه




تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

اگر پول داشتم ... اگر مشهور بودم ... اگر

 

«بعدا» قاتل زمان است؛ یكی از آن موانع بی‌شماری كه شما را از مسیر خارج می‌كند و تقریبا شانس موفقیت را از شما می‌گیرد. رژیم‌هایی كه همیشه «فردا» شروع می‌شود و خوشبختی كه «یك روز» از راه می‌رسد، دست شما را می‌بندد. برای غلبه بر این موانع باید اول آن‌ها را بشناسید. درست است كه این موانع زیادند اما برخی از مهم‌ترین‌های‌شان شامل ترس، منفی‌بافی و چیزی است كه ما آن را سندرم «اگر فقط» می‌نامیم، عبارت‌هایی مانند این‌كه «اگر فقط مدرك دانشگاهی داشتم، اگر فقط پول داشتم و...» خبر خوب این‌كه، اگر شما متوجه این موانع شوید می‌توانید آن‌ها را از سر راه بردارید. خب، آیا آماده‌اید دست به كار شوید؟ اجازه دهید با كشف موانع و یافتن‌ راه‌های غلبه بر آن‌ها شروع كنیم.


 
سندرم اگر فقط


«اگر آن همه پول داشتم، شرایطم خیلی بهتر می‌شد»؛ این جمله و جمله‌هایی مشابه آن در طول روز برای بسیاری از افراد تكرار می‌شود اما تا زمانی كه نجنبید و دست به كار نشوید نمی‌توانید تنها با رویابافی و حسرت به خواسته‌های‌تان  برسید. درصورتی كه ترس مانع شما نیست، شاید گرفتار سندرم «اگر فقط» شده باشید. با خودتان صادق باشید، چقدر برای تماشای تلویزیون، اینترنت و... وقت می‌گذارید؟ آیا آن‌ها در جهت رسیدن به آرزوها هستند؟ حواس‌تان باشد همه كارها را یكجا انجام ندهید. 



وقتی مغزتان جواب نمی‌دهد


تا زمانی كه علائق‌تان را كشف نكنید و هدف‌تان مشخص نشود، مغز شما هنگ است. بهتر است یك هدف پیدا كنید. به شكل سوال و جواب با خود صحبت كنید: «چه چیزی تو را خوشحال، راضی و پرانرژی می‌كند؟» وقتی شما نسبت به هدف اصلی‌تان آگاه باشید هیچ مانعی نمی‌تواند شما را متوقف كند.



ترس


به گفته برایان تریسی، بزرگ‌ترین مشكل بشر در زندگی، ترس است و بهترین چیز در مورد آن این است كه قابل یادگیری است، پس چون قابل یادگیری است می‌توانید آن را از یاد ببرید. بهتر است با این ترس‌ها رو‌به‌رو شوید و با راه‌حل‌های كلیدی، توفان مغزی راه بیندازید. وقتی با مانع ترس مواجه شوید، به راحتی در مسیری قرار می‌گیرید كه اهداف‌تان در آن پیداست.



موانعی كه در دست شما نیست


همان‌طور كه دیدید بسیاری از موانع را شما خودتان ایجاد می‌كنید، اما گاهی‌اوقات موانع خارجی می‌تواند شما را از مسیرتان دور كند. گاهی ممكن است شما در كسب و كار شریك مناسبی انتخاب نكنید. همین كافی است تا با مسائل و مشكلاتی روبه‌رو شوید كه اگر با درایت عمل نكنید، شما را از پا می‌اندازد. آنچه در مقابل این موانع باید درنظر گرفته شود پشتكار است و این‌كه همیشه یك راهی وجود دارد كه شما به آن فكر نكرده‌اید.



از این ویژگی پرهیز كنید


«من نمی‌توانم»، «غیر ممكن است»، «من به اندازه كافی خوب نیستم» «بد نیست» این عبارت‌ها را این طور تغییر بدهید: «من می‌توانم»، «به دست آوردنی است»، «من استعدادش را دارم» تفاوت را می‌بینید؟ قدرت كلمات غیرقابل انكار است




تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

چگونه جلوی چشم همه پنهان شویم ؟

 

همیشه قدرت استتار در حیوانات حافظ جان آنها بوده است. ولی انسان از این قدرت برای محافظت از خودش به ندرت استفاده میکند، تصاویر زیر توسط آقای Liu Bolin هنرمند چینی خلق شده است. او با تلفیق عکس های پشت زمینه و عکس های گرفته شده از انسان ها در همان نقطه آنها را محو میکند و حالت استتاری جالبی را برای آنها به وجود می آورد. سعی کنید اشخاص را در تصاویر زیر پیــــدا کنید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 75
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 78
بازدید ماه : 491
بازدید کل : 142866
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگنویسان ابزار وبلاگنویسان p30java