انتظار
خدایا تو آنی توانی به آنی جهانی به نیستی کشانی

چگونه جلوی چشم همه پنهان شویم ؟

 

همیشه قدرت استتار در حیوانات حافظ جان آنها بوده است. ولی انسان از این قدرت برای محافظت از خودش به ندرت استفاده میکند، تصاویر زیر توسط آقای Liu Bolin هنرمند چینی خلق شده است. او با تلفیق عکس های پشت زمینه و عکس های گرفته شده از انسان ها در همان نقطه آنها را محو میکند و حالت استتاری جالبی را برای آنها به وجود می آورد. سعی کنید اشخاص را در تصاویر زیر پیــــدا کنید.
























تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی
شکار لحظه ها !!!



































تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

۱۰ فرمانده‌ی بزرگ و موفق تاریخ را بشناسید + عکس
 

به گزارش ایران ویج ،در طول تاریخ مردان زیادی با علم و بینش نظامی خود به پیشرفت های قابل توجهی رسیده اند اما تنها برخی از آنها لایق صفت برترین فرماندهان نظامی هستند. در زیر لیست ۱۰ فرمانده ی برتر نظانی در تاریخ جهان را می بینید.

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۱۰. جورجی ژوکوف

جورجی ژوکوف فرمانده ی ارتش سرخ بود که در جریان جنگ جهانی دوم باعث پیروزی اتحاد جهاهیر شوروی، پیشروی در بیشتر قسمت های اروپای شرقی و محاصره ی برلین شد. او یکی از بزرگترین قهرمانان روسیه و همچنین شوروی سابق است. بعد از سقوط آلمان او فرمانده ی منطقه ی اشغالی شوروی در آلمان بود.



 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۹. آتیلا هون

آتیلا هون فرمانده ی امپراطوری هونیک بود که از آسیای مرکزی تا آلمان کنونی کشیده شده بود. وی یکی از خونخوار ترین دشمنان امپراطوری روم شرقی و غربی بود. آتیلا به خاطر ستمگری مشهور بوده او دو بار به بالکان و فراسه ی امروزی لشکر کشی کرد.



 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۸. ویلیام فاتح

ویلیام فاتح رهبری هجوم لشکر نورماندی به انگلستان را بر عهده داشت. این آخرین باری بود که کشور انگلستان توسط یک ارتش بیگانه فتح شد. ارتش او در جنگ هیستینگز ارتش انگلستان را به عقب راند و تا شهر لندن پیشروی کرد. مقاومت ارتش انگلستان بی ثمر بود و ویلیام حکومت انگلستان را به دست گرفت. او در فرهنگ سنتی آنگلو- ساکسون انگلستان تغییرات زیادی ایجاد کرد و فرهنگ جدید آنگلو- نورمن را بوجود آورد.

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۷. آدولف هیتلر

هیتلر رهبری آلمان نازی و ارتش متقین را در اکثر قاره ی اروپا و بخشی از قسمت های آسیا و آفریقا بر عهده داشت. او در جنگ جهانی دوم بر ارتش فرانسه غلبه کرد و در عین حال آمریکا، انگلستان و روسیه را نیز به عقب راند.ارتش او با تکیه بر تاکنیک های حمله ی نظامی به پیروزی های بسیاری دست یافتند. هیتلر در نهایت در جنگ شکست خورد و خودکشی کرد.

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۶. چنگیز خان

چنگیز خان پایه گذار امپراطوری مغول، بزرگترین امپراطوری به هم پیوسته در جهان بود. امپراطوری مغول بخش وسیعی از آسیای مرکزی را اشغال کرد. او این کار را از طریق متحد کردن قبایل چادر نشین و پیمان بستن در شمال شرقی آسیا انجام داد، به تدریج بیشتر چین را به تصرف خود در آورد و در آسیا پیش روی کرد. امپراطوری مغول تا جایی پیش رفت که بیشتر منطقه ی اوراسیا و بخش های قابل توجهی از اروپای شرقی، آسیای مرکزی و خاورمیانه را تحت سلطه ی خود در آورد. او این پیشرفت ها را مدیون هوش بالا و تاکتیک های نظامی فوق العاده اش بود.

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۵. هانیبال بارکا

هانیبال از طریق کوه های آلپ به امپراطوری قدرتمند روم حمله کرد و رومی ها را در طی چندین جنگ شکست داد. او شخصاً در هیچ مبارزه ای شکست نخورد و بعد از پیروزی بر رومی ها به مدت ۱۰ سال ارتش خود را در ایتالیا مستقر کرد. او را به عنوان یکی از بزرگترین متخصصین تدابیر جنگی در طول تاریخ می شناسند به طوری که برخی از دشمنانش از تدابیر و روش های او در جنگ آوری استفاده می کردند.

 


www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۴. ناپلئون بناپارت

ناپلئون در جریان انقلاب فرانسه یک ژنرال بود و بعد ها کنترل کامل جمهوری فرانسه را به دست گرفت و به امپراطور فرانسه تبدیل شد. او پاشاه ایتالیا، میانجی کنفدراسیون سوئیس و محافظ کنفدراسیون راین بود. زمانی که به جزیره ی البا تبعید شد، روش حکومت و اقتصاد این جزیره را هم تغییر داد.



 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۳. ژولیوس سزار

ژولیوس سزار کنترل کامل جمهوری  روم و ارتش های وابسته به آن را در دست داشت. او در جنگ داخلی دشمنان را شکست داد و در جنگ های خارجی نیز بر علیه چندین متحد پیروز شد. او در نهایت توسط بروتوس (یکی از نزدیکانش) به قتل رسید.

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۲. اسکندر کبیر

اسکندر کبیر بیشتر جهانی را که در آن زمان شناخته شده بود تا قبل از ۳۰ سالگی درنوردید. او امپراطوری باشکوه ایران را از بین برد، ارتشی بسیار بزرگتر از داریوش سوم ایجاد کرد و باعث رخنه کردن فرهنگ هلنی در تمام سرزمین تحت تسلط خود شد.



 

۱. کوروش بزرگ

کوروش بزرگ بنیان گذار امپراطوری هخامنشی در امپراطوری های ماد، لیدیا و نئو- بابلی بود. امپراطوری او درسه قاره گسترده شده بود. برخلاف بسیاری از سایر رهبران نظامی، به خاطر زیر ساخت های سیاسی که ایجاد کرد، امپراطوری او تا مدت ها بعد از مرگش استوار ماند. بسیاری عقیده دارند که او در دستاوردهایش از اسکندر کبیر هم موفق تر بوده است.


 

مترجم : تینا اقدسی




تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

3000 میلیارد تومان چقدر جا میگیرد + عکس

در صورت باز نشدن تصاویر این ایمیل ا;ینجا کلیک کنید

تابناک: مساله فساد مالی موسوم به ۳۰۰۰ میلیارد تومانی آنقدر ذهن ها را به خود مشغول ساخته تا به محاسبات گوناگونی از جمله قدرت خرید این مبلغ یا مثلا ۲۵۰۰ سال پس انداز حقوق ماهی یک میلیون تومانی و غیره را نیز شامل شد.
اما در یک حرکت دیدنی اخیرا در مطلبی اقدام به به تصویر کشیدن میزان فضای لازم برای سه هزار میلیارد تومان پول نقد آنهم به درشت ترین اسکناس ایران یعنی ۱۰ هزار تومانی صورت گرفته که دیدن تصاویر و توضیحات آن خالی از لطف نیست:

لازم به ذکر است مشاهده این تصاویر تا به انتها به افراد زیر ۱۸ سال، بالای ۶۵ سال و مبتلایان به بیماری های قلبی توصیه نمی شود.

خصوصیات یک اسکناس ۱۰ هزار تومانی :

سطح این اسکناس بر حسب متر مربع

۰٫۰۷۹ * ۰٫۱۶۶ =۰٫۰۱۳۱۱۴

که تقریبا ۷۶ برگ آن یک متر مربع را می پوشاند

۱٫۰۰ ÷ ۰٫۰۱۳۱۱۴ = ۷۶٫۲۵۴۳۸۴۶۲۷۱

در ضمن وزن آن ۱,۳ گرم و ضخامت آن نیز ۰٫۰۱۲ میلیمتر میباشد

 

حالا یک برگ از این اسکناس ۱۰۰۰۰ تومانی را پهلوی پای یک جوان با قد ۱۷۵ سانتیمتر قرار میدهیم

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

در تصویر زیریک بسته ۱۰۰ تائی که ضخامتش ۱۲ میلیمتر یا یک بند انگشت است را میبینید : به عبارتی ۱ میلیون تومان

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

حالا در زیر ۱۰بسته ۱۰۰ تائی با ضخامت ۱۲ سانتی متر و وزن یک کیلو و سیصد گرم :    ۱۰ میلیون تومان

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

ده بسته ۱۰ میلیون تومانی حالا ۱۳ کیلو وزن دارد:   ۱۰۰ میلیون تومان

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

حالا به یک میلیارد تومان میرسیم:

ابعاد بسته یک میلیارد تومانی

 

۳۳۲mm * 395mm * 1200mm

وزن ۱۳۰ کیلو

و حجم آن ۱۵۷ هزارم متر مکعب یا ۱۵۷ لیتر

۰٫۳۳۲ * ۰٫۳۹۵ * ۱٫۲ = ۰٫۱۵۷۳۶۸

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

دقت کنید وقتی به ۱۰ میلیارد تومان می رسیم وزن از یک تن بالاتر میرود یعنی ۱۳۰۰ کیلو

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

در این نما ۲۵ میلیارد تومان با وزنی معادل ۳۲۵۰ کیلوگرم و حجم تقریبا ۴ متر مکعب را می بینیم

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

در این تصویر بار کامیون ما ۱۵۰ میلیارد تومان و وزن آن بیشتر از ۱۹ تن شده یعنی ۱۹۵۰۰ کیلوگرم

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

و بالاخره در نمای آخر ۳۰۰۰ میلیارد تومان را که بایستی سوار ۲۰ کامیون ۱۸ چرخ بشوند می بینیم

وزن کل اسکناس ها ۳۹۰ تن میباشد

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

اما توضیح راجع به مساحت اسکناس های لازم برای ۳۰۰۰ میلیارد تومان

در ابتدا گفتیم که مساحت یک اسکناس ۰٫۰۱۳۱۱۴ متر مربع میباشد و ۳۰۰۰ میلیارد تومان برابر با ۳۰۰ میلیون برگ اسکناس ۱۰۰۰۰ تومانیست که کل مساحت این اسکناس ها مساویست با تقریبا ۴ کیلومتر مربع برای تجسم بهتر این مساحت کافیست بدانید که مساحت پارک لاله در تهران ۴۰۰ هزار متر مربع میباشد یعنی ۰٫۴ کیلومتر مربع

پس به عبارتی :

اسکناس های ما ۱۰ پارک لاله را میپوشاند !

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 


 




تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

مدرنترین خودروهای دنیا را بشناسید + عکس
 


مطمنا در آینده شاهد پیشرفت در زمینه های مختلف صنعت خواهیم بود اما صنعت خودروسازی نسبت به دیگر صنایع طرفداران بیشتری دارد لذا در این مقاله به معرفی چند ماشین که در آینده به بازار می آیند می پردازیم.

بی ام دبلیو؛ اسپرت هیبریدی
این طرحی است از خودروی اسپرت مارک بی ام دبلیو که در سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار می‌آید. خودروهای هیبریدی نمایانگر یکی از جدی ترین روش های استفاده از انرژی‌های جایگزین هستند. خودروی اسپرت مارک بی ام دبلیو برقی است و برای شارژ باتری از یک موتور درون سوز استفاده می‌کند. مزایای این خودروها، کوچک شدن اندازه موتور، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده های محیط زیست است.

 

اپل؛ خودروی الکتریکی
مصرف انرژی این خودروی مارک اپل چنان ناچیز است که برای صد کیلومترمسافت تنها به پرداخت یک یورو نیاز است. سرعت این خودروی آزمایشی به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و دو سرنشین پشت سر هم در آن جا می‌گیرند. گرچه کمپانی اپل هنوز تصمیم به فروش این نوع ماشین نگرفته است، ولی اعلام کرده که قادر به تولید آن با قیمت بسیار پایین است. این کمپانی، نمونه دیگری از این ماشین ساخته که حداکثر سرعت آن ۴۵ کیلومتر در ساعت بوده و برای استفاده توسط جوانان ۱۶ سال به بالا مناسب است.

 

 اف ۱۲۵ خودروی آینده مرسدس بنز

گرچه هیدروژن یکی از پاک ترین سوخت های موجود محسوب می شود، اما هیدرولیز آب و به دست آوردن هیدروژن خالص هزینه های زیادی می‌طلبد. شاید به همین دلیل است که استفاده از هیدروژن برای بسیاری از کمپانی هایی خودروسازی، هنوز در مرحله تحقیق و پژوهش است. تولید خودروی ?اف ? ۱۲۵ مرسدس بنز برای سال ۲۰۲۵ میلادی در نظر گرفته شده‌است. این ماشین به راننده سلام کرده، او را در جریان وضعیت جاده ها گذاشته و پیش‌بینی هوا را به اطلاع او می‌رساند.

 

آئودی؛ مدلی برای کلان شهر

گرچه طول این ماشین ۳ متر و ۲۰ سانتیمتر است ولی وزن آن کمتر از ۵۰۰ کیلو می‌باشد. در این ماشین دو موتور برقی و باتری‌هایی با وزن بسیار کم نصب شده‌است. خودروی تمام برقی به عنوان یکی از چشم اندازهای صنعت خودروسازی مطرح است. این خودروها از باتری های الکتروشیمیایی به عنوان منبع قدرت استفاده می‌کنند و در نتیجه آلودگی زیست محیطی آنها تقریباً صفر است. از مهم ترین مشکلات این خودروها، کم بودن مقدار انرژی انباشته در آنها است که می‌توان به حل آن با توجه به پیشرفت در تکنولوژی باتری امیدواربود. سرعت مدل آئودی برای کلان شهر‌ها به ۱۰۰ کیلومتر د ر ساعت ‌رسد.

 

اپل بی‌دستگیره

خودروی برقی اپل مدل (Flextreme GT/E) حدود ۶۰ کیلومتر با باتری حرکت خواهد کرد. پس از آن موتور بنزینی این خودرو به صورت اتوماتیک روشن می‌شود. در این ماشین به جای دستگیره با سنسور باز می‌شود.

 

 بی ام دبلیو؛ مدلی با وزن کم

گرچه این خودرو مارک بی ام دبلیو به نام (i3) چهار متر طول دارد، ولی وزن آن کمتر از ۱۳۰۰ کیلو و حدود ۳۰۰ کیلو کمتر از خودروهای معمولی است. بدنه بیرونی آن از آلومینیم ساخته شده و پوشش داخلی آن از فیبر کربن است. این خودرو در سال ۲۰۱۳ به بازار خواهد آمد.
 

 فولکس واگن؛ خودروی هیبرید

باتری خودروی هیبرید فولکس واگن مدل (Studie XL1) با برق شارژ می‌شود. باک این خودرو جای ۱۰ لیتر بنزین داشته و به کمتر از یک لیتر بنزین برای ۱۰۰ کیلومتر نیاز دارد. اگر باک اتومبیل پر و باتری آن شارژ باشد، مدل هیبرید فولکس واگن می‌تواند تا ۵۵۰ کیلومتر را پشت سر گذارد و تقریبا ۳۵ کلیومتر این مسافت را با انرژی برقی بپیماید. کمپانی فولکس واگن از سال ۲۰۱۳ این خودرو را به بازار روانه می‌کند.

 

پورشه؛ سوپر خودروی هیبریدی


خودروی اسپرت مارک پورشه مدل (۹۱۸ Spyder) در نوع خود بی‌نظیر است. این سوپر خودروی هیبریدی از یک موتور ترکیبی گازوئیلی- برقی به قدرت ۷۶۷ اسب‌بخار برای حرکت استفاده می‌کند. فیبر کربن بدنه آن را تقویت کرده و انحناء عضلانی و آیرودینامیک این خودرو شاهکار ماشین‌سازی به شمار می‌رود. در کنار راننده و به جای صندلی شاگرد، یک سیستم هرزگرد برای ذخیره‌سازی انرژی نصب شده است. این چرخ هرزگرد انرژی جمع‌آوری شده در زمان ترمز را ذخیره می‌کند. با استفاده از دو موتور الکتریکی ۱۰۲ اسب‌بخار، این انرژی قابل استفاده خواهد بود و در هنگام نیاز، شتابی انفجاری را برای خودرو تامین می‌کند.





تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 431
بازدید کل : 142806
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگنویسان ابزار وبلاگنویسان p30java