انتظار
خدایا تو آنی توانی به آنی جهانی به نیستی کشانی


www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


فیلم مستند شاعرانه‌ی «فصلی از هستی» از جدیدترین تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که پُرتره‌ای درباره‌ی «پروین اعتصامی» شاعره‌ نامی کشور است، پس از پشت سر گذاشتن مرحله تصویربرداری، روی میز تدوین قرار گرفت.

مستند «فصلی از هستی» به کارگردانی پوران صارمی گذر از زندگی و آثار پروین اعتصامی است که اشعارش، نوری در فرهنگ اجتماعی دوران استبدادِ زمانه‌ی خویش تلقی می‌شود.

آنچه که در ساختار اصلی این فیلم مستند بازتاب دارد، جوشش درونی شاعره‌ای است که با برگزیدن واژه‌های خاص، علیه فقر و بی‌‌عدالتی و رنج مردم روزگارش سخن می‌گفت. او معلم بزرگی بود که می‌کوشید تا روشنایی، دانایی و خرد را فراراهِ همنوعآنش قرار دهد.

برای تهیه این فیلم، ضمن تحقیق و پژوهش از منابع معتبر،‌ کوشش شده تا کامل‌ترین اطلاعات دربارۀ پروین اعتصامی به بیننده انتقال داده شود. ضمن اینکه طرح نکات برجسته زندگی وی در خانه پدری‌اش (یوسف اعتصام الملک) که هنوز هم پابرجاست، تصویر روشنی از زندگی او در برابر دیدگان تماشاگر امروزی می‌گشاید.

پژوهشگر، نویسنده و کارگردان فیلم مستند «فصلی از هستی» پوران صارمی است و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سپهر توکلی نیز تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشته‌اند.





ارسال توسط علی

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


به نقل از اسکرین دیلی، در پی اعلام نام رئیس هیئت داوران بخش بین‌الملل جشنواره برلین 2012 که "مایک لی" فیلمساز بریتانیایی می باشد، اعضاء داوران(یا همان هئیت ژوری) جشنواره بین المللی فیلم برلین نیز معرفی شدند.

از بین نامهای اعلام شده، نام اصغر فرهادی کارگردان مطرح و خوش نام این روزهای کشورمان نیز به چشم می خورد.

از دیگر اعضاء هیئت داوران 2012 این جشنواره می توان به "آنتون کوربین" کارگردان هلندی فیلم «کنترل»، "فرانسوا اوزون" کارگردان فرانسوی «پوتیش»، "بوعالم سانسال" نویسنده الجزایری، همراه با بازیگرانی چون "شارلوت گاینسبورگ" از بریتانیا، "جیک جیلنهال" از آمریکا و "باربارا سوکووا" از آلمان را نام برد.

هیئت داوران این جشنواره تصمیم می گیرند که خرس طلایی، خرس نقره ایی و جایزه آلفرد بائور به چه کسانی اهدا شود.

به گزارش سینمانگار، اصغر فرهادی در سال 2009 با فیلم «درباره الی» جایزه خرس نقره‌ ای بهترین کارگردانی و در سال 2010 با فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه خرس طلای بهترین فیلم را از جشنواره برلین دریافت کرد.

شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین (ملقب به برلیناله) 9 تا 19 فوریه (20 تا 30 بهمن) در برلین آلمان برگزار خواهد شد.




ارسال توسط علی


www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
این نامزدی به من اراده و شجاعتی بخشید که بتوانم ساخت این چنین فیلمها را دامه بدهم
واکنش اصغر فرهادی به کاندیداتوری «جدایی نادر از سیمین» در شصت و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب

اصغر فرهادی بعد از اعلام نامزدان شصت و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب در گفتگویی کوتاه با هالیوود ریپورتر گفت: “ساعت شش صبح تلفنم زنگ زد، از خواب پریدم و شنیدم که به من گفته شد فیلمم جزو نامزدان بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب شده است. حالا باید بعد از چند سفر متداوم به آمریکا، به لس آنجلس بروم”.

وی در ادامه افزود: “من انتخاب این فیلم را به تمام همکارانم و خانواده سینما و ایرانی ها تبریک می گویم. این اتفاق خیلی مهم است و همه ما خوشحال هستیم. این نامزدی به من اراده و شجاعتی بخشید که بتوانم ساخت این چنین فیلمها را دامه بدهم”.

شصت و نهمین مراسم سالانه گلدن گلوب قرار است در روز یکشنبه ۱۵ ژانویه ۲۰۱۲ (۲۶ دی) برگزار شود




ارسال توسط علی


www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
انجمن منتقدان فیلم دالاس - فورت وورث در ایالت تگزاس "جدایی نادر از سیمین" را به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان سال برگزید.

فهرست برندگان جوایز انجمن منتقدان فیلم دالاس - فورت وورث در سال 2011 روز جمعه اعلام شد.

"جدایی نادر از سیمین" از ایران جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را برد. "پوستی که در آن زندگی می‌کنم" پدرو آلمودوار، "آتش‌افروزان" دنی وینو، "13 آدمکش" تاکشی میکه، "خدایان و آدم‌ها" خاویر بووا و "کپی برابر اصل" عباس کیارستمی رقبای اصغر فرهادی در این بخش بودند.

"فرزندان" به کارگردانی الکساندر پین با دریافت پنج جایزه بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر مرد (جرج کلونی)، بازیگر زن مکمل (شیلین وودلی) و فیلمنامه پیروز اصلی این دوره جوایز انجمن منتقدان فیلم دالاس-فورت وورث لقب گرفت.

میشل ویلیامز برای "هفته من با مریلین" جایزه بهترین بازیگر زن را برد و کریستوفر پلامر برای "تازه‌کارها" جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. امانوئل لوبزکی هم برای "درخت زندگی" جایزه بهترین فیلمبرداری را به خانه برد.

"غار رویاهای فراموش‌شده" ورنر هرتسوگ بهترین مستند معرفی شد و "رنگو" بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.

وبسایت انجمن منتقدان فیلم دالاس-فورت وورث / 16 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری





ارسال توسط علی

 پس از انصراف محمد حسین لطیفی از کارگردانی مجموعه؛


امین حیایی نیز از «قلب یخی» جدا شد

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


در پی جدا شدن محمدحسین لطیفی کارگردان دو فصل مجموعه «قلب یخی»، امین حیایی بازیگر یکی از نقش های اصلی مجموعه نیز از گروه تولید جدا شد.

در پی انصراف محمدحسین لطیفی از کارگردانی فصل سوم مجموعه «قلب یخی»، امین حیایی نیز از گروه بازیگران این مجموعه جدا شد.

امین حیایی در این مجموعه نقش عکاس و خبرنگاری را ایفا می‌کند که در پیشبرد داستان مؤثر است با جدا شدن وی از گروه بازیگران، باید گروه نویسندگان برای این نقش تدبیری بیاندیشند تا به گونه‌ای این نقش را در طول داستان حذف کرده و یا از بازیگر دیگری برای ایفای این نقش که یکی از نقش‌های اصلی مجموعه به شمار می‌آید بهره ببرند.

مجموعه «قلب یخی» به تهیه‌کنندگی سید کمال طباطبایی، اولین سریالی است که برای شبکه خانگی تهیه شده و در آن بازیگران مطرحی چون حمید فرخ‌نژاد، حمید گودرزی، حسین یاری، امین حیایی، الناز شاکردوست، نسرین مقانلو، مهراوه شریفی‌نیا و چهره‌های دیگر ایفای نقش می‌کنند.

فصل سوم مجموعه «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی سید کمال طباطبایی تهیه و تولید می‌شود.




ارسال توسط علی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 75
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 165
بازدید ماه : 164
بازدید کل : 142539
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگنویسان ابزار وبلاگنویسان p30java