انتظار
خدایا تو آنی توانی به آنی جهانی به نیستی کشانی

 

 


نشستن صحیح کمترین فشار را روی ستون فقرات وارد می کند. ستون فقرات، مهم ترین بخش در حفظ سلامتی و ایستایی بدن، فرم طبیعی خود را حفظ کرده و در نتیجه مشکلات کمردرد و دردهای عضلانی کاهش می یابد.

 

نتایج قرارگیری صحیح بدن به شرح زیر است.

در یک وضعیت صحیح هنگام نشستن، ایستادن و خوابیدن، کمترین فشار روی عضلات پشتیبان و رباط های بدن شما بوجود خواهد آمد، در نتیجه ستون فقرات شما در حالت استراحت و خنثی قرار می گیرد.

عملکرد دستگاه عصبی شما بهبود می یابد.

دستگاه گوارش، تنفس، عضلات، رباط ها و استخوان های بدن در دراز مدت سلامت خود را حفظ کرده و از سایش و تحلیل نابه هنجار مفاصل و التهاب آنها جلوگیری می کند.

وضعیت قرارگیری صحیح استخوان ها و مفاصل، کارایی عضلات را به حداکثر می رسانند.

ستون فقرات، مهم ترین بخش در حفظ سلامتی و ایستایی بدن، فرم طبیعی خود را حفظ کرده و در نتیجه مشکلات کمردرد و دردهای عضلانی کاهش می یابد.

استفاده درست از عضلات بدن، انرژی مصرفی بدن را کاهش و از خستگی آنها جلوگیری می کند، در نهایت برای حفظ ظاهر شما هم بسیار موثر است.

سعی نکنید بیش از نیم ساعت به یک حالت بنشینید. هر از چند گاهی برخاسته، راه بروید و یا چند حرکت کششی انجام بدهید

نشستن صحیح روی صندلی

 

نستن روی صندلی




ادامه مطلب...
ارسال توسط علی

 1) معده یک اسید فاسد ترشح می کند. 

یک مایع بسیار خطرناک است که نیروهای امنیتی هیچ فرودگاهی نمی تواند از شما جدا کند: این مایع در معده تان قرار دارد. سلولهای معده شما اسید هیدروکلرویک ترشح می کنند که ترکیبی فاسد و خورنده است که برای ضدزنگ کردن فلزات استفاده می شود. این ترکیب فلز را داغان می کند اما لایه غشایی معده از این ماده سمی در دستگاه گوارش محافظت می کند تا غذاهای شما را تجزیه کند.

2) وضعیت بدن بر حافظه تاثیر می گذارد.

 

سالگرد ازدواجتان را یادتان نمی آید؟ اشکالی ندارد روی یک زانو خم شوید به یادتان می آید. خاطرات در حواس ما قرار گرفته اند. یک رایحه یا صدا یک خاطره خیلی دور از بچگی را برایتان زنده خواهد کرد. ارتباطات بین این حواس و خاطرات آشکار یا گاهی مرموز هستند. یک تحقیق جدید به کشف این ارتباطات کمک می کند. خاطرات گذشته وقتی در حالت و وضعیت بدنی مشابه قرار بگیرید سریعتر به ذهنتان می رسد.

 

3) استخوان ها برای تنظیم موادمعدنی بدن می شکنند.

 

علاوه بر محافظت از اندام ها و عضلات بدن، استخوان ها به تنظیم سطح کلسیم در بدن نیز کمک می کنند. استخوان ها حاوی فسفر و کلسیم هستند که دومی مورد نیاز عضلات و اعصاب می باشد. اگر ذخیره این عنصر در بدن کم باشد، برخی هورمون های خاص باعث می شود استخوان ها شکسته تا سطح کلسیم بالا رود تا جایی که به یک غلظت خاص و مناسب از این عنصر در خارج سلولها برسیم.

 

4) بیشتر غذایی که می خوریم برای مغز است.

 

مغز بااینکه فقط 2 درصد از وزن بدن را تشکیل می دهد، 20 درصد از اکسیژن و کالری های آن را می گیرد. برای تامین منابع کافی برای این عضو مهم بدن، سه سرخرگ مغزی اصلی بطور مداوم اکسیژن به مغز پمپاژ می کنند. هرگونه انسداد یا پارگی در یکی از این رگ ها باعث گرسنه ماندن سلولهای مغزی می شود و موجب می شود که عملکرد مغزی در آن ناحیه آسیب ببیند و منجر به سکته شود.

 

5) هزاران تخمک غیرقابل استفاده توسط تخمدان هستند.

 

وقتی خانم ها به اواخر چهل و اوایل پنجاه سالگی خود می رسد، چرخه ماهانه قاعدگی که سطح هورمون ها را در بدن او تنظیم می کند و تخمک ها را برای تلقیح آماده می کند، خاموش می شود. تخمدان ها  همینطور استروژن کمتر و کمتری تولید می کنند و این مسئله موجب تغییرات احساسی و جسمی در بدن زن می شود. فولیکول های رشد نیافته تخمک دیگر مثل قبل منظم تخمک تولید نمی کنند. یک دختر نوجوان به طور متوسط 34،000 فولیکول رشد نیافته تخمک دارد در حالیکه تقریباً فقط 350 تای آن در طول زندگی وی رشد می کنند و بالغ می شوند. تخمک های استفاده نشده بعداً خراب می شوند.

 

6) بلوغ ساختار مغز را تغییر می دهد.

 

می دانیم که تغییرات هورمونی در بدن برای تحریک رشد و آماده کردن بدن برای تولید مثل لازم هستند اما چرا نوجوانان اینقدر از نظر احساسی ناخوشایند هستند؟ هورمون هایی مثل تستوسترون رشد نورون های عصبی در مغز را تحت تاثیر قرار می دهند و تغییراتی که در ساختار مغز ایجاد می شود تغییرات رفتاری زیادی را در بر دارد. با بالغ شدن ناحیه جلویی غشای مغز، خامی احساسی، بی عاطفگی و قدرت ضعیف در تصمیم گیری را باید انتظار داشت.

 





تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی



سرتان درد می کند؟
ماهی بخورید.

ماهی زیاد مصرف کنید. روغن ماهی به پیش گیری از سردرد کمك می کند.
زنجبیل هم با کاهش تورم و درد عملكرد مشابهی دارد.

تب دارید؟
ماست میل کنید.

قبل از شروع فصل گرده افشانی ماست زیاد مصرف کنی ¯.
همچنین بطور روزانه از عسل محلی منطقه خود میل کنید.

برای جلوگیری از سكته:
چای بنوشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:خواص,پزشکی,خوراکی,
ارسال توسط علی


www.fun.downloadaneh.com | راه حلی مفید برای کوتاه کردن دوران سرماخوردگی
چه کار کنیم که سرما نخوریم؟ چه طور مدت آن را کوتاه کنیم؟
آیا در صورت سرماخوردگی باید به پزشک مراجعه کرد؟ از کجا بفهمیم که بیماری مان آنفولانزا نیست؟ چگونه از بروز آن پیشگیری کنیم؟ و دیگر این که چه طور مانع انتقال بیماری به تمام اعضای خانواده بشویم؟

 

سرماخوردگی به شدت مسری است



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:یرماخوردگی,کوتاه,خوب شدن,سریع,زود,
ارسال توسط علی

 

 

غلظت بالاتر فلزات سنگین و مواد سمی در قلیان نسبت به سیگار

متخصص پزشک اجتماعی گفت: احتمال کم وزنی نوزاد در زنان بارداری که خود یا همسرشان قلیان می‌کشند، بیشتراست.

نوذر نخعی،درباره مضرات قلیان گفت: بخشی از مضرات قلیان جسمی است به طوری که یک ساعت قلیان کشیدن معادل ۱۰۰ تا ۲۰۰ نخ سیگار، دود وارد ریه‌ها  می‌کند؛ ضرر دوم روانی است به طوری که بسیاری از معتادان به سایر مواد مخدراز مصرف قلیان شروع می کنند ودر ضرراجتماعی مصرف آن در تفریح گاه‌ها، چهره زشتی به مناظر می دهد.

وی افزود: در تحقیقاتی که در دانشگاه آمریکایی بیروت به دود قلیان انجام شده است ثابت شده که غلظت بسیاری از فلزات سنگین و مواد سمی در واحد حجم  قلیان حتی از سیگار بیشتر است.

نخعی خاطرنشان کرد: تصور نادرست بر این است که چون دود قلیان از آب رد می  شودپس بسیاری ازمواد سمی آن گرفته می شود درحالیکه دراین تحقیق پس از از آنکه دود قلیان را از آب رد کردند به این نتیجه رسیدند که ترکیباتی همچون تنیکوتین و ار (ماده سرطان‌زای سیگار) با سیگار تفاوت چندانی ندارد و غلظت فلزات سنگینی همچون آرسنیک و سرب به مراتب بیشتر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در پژوهشی که با همکاری who( سازمان جهانی بهداشت) در جنوب غرب کشور انجام شد به این نتیجه رسیدیم که احتمال کم وزنی نوزاد در خانم های بارداری که خود یا همسرشان قلیان می کشند بیشتراست.

 




تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:قلیان,مصرات,دود,صرر,زیان,
ارسال توسط علی

 

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌اگر منتظر هستید که یک روز بیدار شده و به خود بگویید “من ترک می کنم” و دیگر هرگز سیگاری را آتش نکنید، باید گفت که زهی خیال باطل ! این طور ترک کردن خیلی خیلی نادر است. موفق ترین ترک کنندگان سیگار کسانی هستند که پیش از کشیدن آخرین سیگار، به خوبی خود را آماده کرده اند. اما چگونه؟

در اینجا چیزهایی را که در برنامه مشهور ترک سیگار کلینیک کلیولند (Cleveland Clinic) به این افراد آموزش داده می شود را برای شما دوستان ارائه می کنیم. این ده گام را بردارید و به فاصله ی ۳۰ روز از امروز، آماده ی پیوستن به جمع سیگاری های سابق بشوید.

    ۱٫ امروز ترک نکنید.
به جای آن، روزی را در نظر بگیرید که دست کم ۳۰ روز بعد باشد و آن روز را بر روی تقویم خود به عنوان “روز ترک” در نظر بگیرید. سپس، چند هفته ی بعد را صرف آمادگی برای ترک کنید. این گونه است که موفق خواهید شد (زیرا دست کم چند روز طول می کشد تا مغز شما یک عادت جدید را بیاموزد).



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:ترک اعتیاد,سریع,
ارسال توسط علی

 

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌شما تاکنون این توصیه را در مورد کاهش وزن بارها شنیده اید: کمتر بخورید، بیشتر ورزش کنید. بسیاری انجام این دستورالعمل ساده را دشوار می یابند. شما هر روز خودتان را در انواع موقعیت هایی می یابید که کمتر خوردن در آنها واقعاً دشوار است.
و اما چه کسی برای ورزش کردن وقت دارد؟ به نظر می رسد که در میان کارهای روزانه فرصت برای پرداختن به ورزش به ندرت دست می دهد، کارهایی مثل رسانیدن بچه ها به مدرسه، پرداختن به کار طی ساعات طولانی، صرف شام با اعضای خانواده و شستن لباس ها. اما جای ورزش در این میان کجاست؟




ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:کاهش وزن,وزن,اصافه وزن,لاغر شدن,
ارسال توسط علی

 

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
    ۱٫ حتی اگر تغذیه خوبی داشته‌اید رژیم غذائی خود را متعادل‌تر کنید
تقریبا” همه بانوان باردار به مقادیر بیشتری پروتئین، بعضی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند اسید فولیک و آهن و کالری برای دریافت انرژی نیاز دارند. غذاهای آماده را محدود کنید زیرا آنها فقط حاوی مقادیر زیادی کالری بدون ارزش غذائی هستند.

به خاطر داشته باشید که معنای بهتر خوردن همیشه بیشترخوردن نیست. شاید تعجب کنید اما شما فقط روزانه به ۳۰۰ کالری بیشتر از قبل نیاز دارید یعنی در کل ۲۵۰۰ کالری روزانه. خیلی راحتتر از آن چیزی که فکر می‌کنید این ۳۰۰ کالری اضافه به بدن شما می‌رسد.

۲٫ از خوردن گوشت و ماهی خام و پنیرهای نرم بپرهیزید
مطلقا” به غذاهای دریائی خام مثل سوشی خام یا صدف نزدیک نشوید. همچنین از شیر پاستوریزه نشده، پنیرهائی مانند کامبرت و فتا، گوشتهای کم پخته شده یا خام پرهیز کنید. بعضی از انواع ماهی حاوی متیل جیوه می‌باشند ترکیبی که به نظر می‌رسد در دوز بالا برای مغز در حال رشد جنین و فرزند شما خطرناک است. توصیه این است که مصرف ماهی تن و نیز انواع کنسرو ماهی را به ۳۴۰ گرم (معادل دو وعده) در هفته محدود کنید. در ضمن مراقب نظافت آشپزخانه‌تان باشید. همه موارد بالا می‌توانند منبع باکتری بوده و به فرزند متولد نشده شما آسیب برسانند.

نوشیدن الکل در زمان حاملگی می‌تواند باعث آسیبهای فیزیکی، اختلالات یادگیری و مشکلات احساسی در فرزند شما شود. بنابراین تعداد زیادی از متخصصین توصیه می‌کنند که در تمام دوران بارداری از خوردن مشروبات الکی خودداری کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:پزشکی,بارداری,تغذیه,دوران,
ارسال توسط علی

 

 

مسئول ایدز مرکز بهداشت جنوب تهران با بیان این که روند ابتلا به ایدز در حال جابه‌جایی و تغییر است، گفت: از سال ۸۹ تا امروز، روش شایع ابتلا از تزریق به مقاربت جنسی در حال افزایش است به طوری که طبق آمارها در سال ۱۳۸۹ ، ۶۶ درصد ابتلا به وسیله تزریق، ۱ /۲۱ درصد از طریق مقاربت جنسی، ۵/۲ درصد از راه مادر به فرزند،۱۰ درصد نامشخص و نیز از طریق انتقال خون و فرآورده‌های خونی هیچ موردی گزارش نشده است.

مرتضوی مسئول ایدز مرکز بهداشت جنوب تهران در کارگاه آسیب شناسی تخصصی ایدز و رسانه از آخرین آمارهای مرکز مدیریت بیماری‌ها خبر داد و گفت:‌ طبق آمارهای این مرکز در کشور از سال ۱۳۶۵ تا اول تیر۱۳۹۰، ‌۲۳ هزار و ۱۲۵ نفر آلوده به ویروسHIV داشته‌ایم که ۵/۹۱ درصد آن‌ها را مردان و ۵/۸ درصد زنان تشکیل می‌دهند که از این میان ۳ هزار و ۵۴ نفر وارد فاز بیماری ایدز شده‌اند، یعنی کسانی که باید تحت درمان قرار بگیرند و ۴ هزار ۳۱۱ نفر از کل مبتلایان فوت شده‌اند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:ایدز,ایران,مبتلا,افزایش,
ارسال توسط علی

 

 
 

 

با نخستین انتقال موفق خون کشت‌ شده در آزمایشگاه به انسان، خون مصنوعی یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد.

به گزارش ایران ویج به نقل از ایسنا ، محققان دانشگاه پی‌یر و ماری کوری در پاریس در این پژوهش به استخراج سلول‌های بنیادی خون‌ساز از مغز استخوان یک داوطلب پرداخته و آنها را در آزمایشگاه برای تبدیل به سلول‌های خونی با ترکیبی از عوامل رشد، پرورش دادند.

محققان برای ردیابی این سلول‌ها، آنها را نشانه دار کرده و ۱۰ میلیارد از این سلول‌ها را که برابر با دو میلی‌لیتر خون است به بدن فرد داوطلب تزریق کردند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:خون,مصنوعی,تزریق,
ارسال توسط علی

 

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

این بیماری موجب اختلالاتی در کنترل‌کردن عضلات و نیروی عضلانی، بینایی، تعادل، حس و عملکردهای فکری و ذهنی می‌شود. مغز، …

بیماری MS یا Multiple sclerosis یک نوع بیماری مزمن اعصاب است که سیستم عصبی مرکزی را درگیر می‌سازد. درگیری به وی‍ژه در مغز، نخاع و عصب بینایی روی می‌دهد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:ms,
ارسال توسط علی

 

 

اگر شما به دیابت مبتلا هستید یا از میان اطرافیانتان کسی مبتلا به این بیماری است، ممکن است باورهای مختلفی از این بیماری در ذهن خود داشته باشید و گاه آنقدر به درست بودن آنها معتقد هستید که هیچ‌گاه درباره آنها شک هم نکرده‌اید. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که بسیاری از تفکرات موجود درباره دیابت نادرست است و افراد باید درباره آن تجدیدنظر کنند. شایع‌ترین باورهای غلط درباره بیماری قند عبارتند از:



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:دیابت,
ارسال توسط علی

 

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

آنفولانزا یک عفونت ویروسی است که بینی، گلو و ریه را در گیر می کند. علائم این بیماری شامل تب، درد بدن، سر درد، خستگی، بی اشتهایی،سرفه ی خشک، احساس خشکی یا زخم در گلو می باشد که به صورت ناگهانی ایجاد می شوند. آنفولانزا با سرماخوردگی متفاوت است و علائم شدید تری دارد. بیشتر افراد بدون عارضه خوب می شوند امابرخی اوقات عفونت باکتریایی هم به آن اضافه می شود مانند عفونت گوش، فونت سینوسها، و یا التهاب مجاری هوایی (برونشیت).



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:آنفولانزا,پزشکی,
ارسال توسط علی

 

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  آلرژی چیست؟
آلرژی واکنش سیستم ایمنی بدن است و هنگامی ایجاد می شود که سیستم ایمنی ماده ا ی را که معمولاً برای بدن بی ضرر است اشتباهاً به عنوان ماده ای زیان آور شناسایی می کند و بر علیه آن وارد عمل می شود. بدن انسان به طور معمول در مقابل عوامل مضری مانند ویروسها و باکتریها از خود دفاع می کند. اما گاهی اوقات این دفاع در مقابل مواد بی ضرری مانند گرد و غبار، کپکها، یا گرده ی گیاهان صورت می گیرد. سیستم ایمنی بدن در مقابل این مواد واکنش نشان داده و مقدار زیادی پادتن می سازد . پادتن مانند اسلحه ای به آنها حمله ور می شود تا آنها را از بین ببرد. هر پادتن برای ماده ی ویژه ای ساخته می شود و مخصوص همان ماده ای است که موجب آلرژی می شود. به موادی که واکنش آلرژیک ایجاد می کنند، اصطلاحاً آلرژن گفته می شود. در فرایند دفاع، واسطه های التهابی شیمیایی مانند هیستامین، و سایر موادی که از گلبولهای سفید ترشح می شوند، موجب ایجاد علائم نا مطبوعی می شوند. افراد مستعد به آلرژی این علائم را تجربه می کنند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:آلرژی,حساسیت,عطسه,
ارسال توسط علی

 

سرطان چیست؟

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

 انواع سرطان های رایج و روش های تشخیصی آنها

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:انواع,سرطان,روش تشخیص,
ارسال توسط علی
ارسال توسط علی
ارسال توسط علی

 

سرطان خون

سرطان خون یا لوسمی یا لوکمیا بیماری پیشرونده و بدخیم اعضای خون ساز بدن است. این بیماری در اثر تکثیر و تکامل ناقص گویچه‌های سفید خون و پیش سازهای آن در خون و مغز استخوان ایجاد می‌شود. واژه لوسمی به معنی خون سفید است. لوسمی یکی از چهار سرطان شایع در میان کودکان است.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:سرطان,خون,پزشکی,
ارسال توسط علی

 

سرطان پستان

۱- سرطان سینه (پستان) چیست؟

سرطان پستان عبارت از بدخیمی بافت اصلی پستان. در واقع سلول‌های نسج ‌پستان که سازنده ی شیر برای تغذیه نوزادان است، دچار بدخیمی می ‌شوند.

۲- علت ایجاد کننده سرطان پستان کدام است؟



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:سرطان,پستان,چیست,
ارسال توسط علی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 111
بازدید کل : 142486
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگنویسان ابزار وبلاگنویسان p30java