چگونه از خجالت همسرتان در بیایید ؟ !!
انتظار
خدایا تو آنی توانی به آنی جهانی به نیستی کشانی

 چگونه از خجالت همسرتان در بیایید ؟ !!

 

 

هر كاری راه و رسمی دارد، حتی عذرخواهی. همیشه با این توصیه قدیمی و تكراری مواجهیم كه اگر كار اشتباهی كردیم عذرخواهی كنیم، اما اگر بلد نباشیم چطور عذرخواهی كنیم نه تنها اوضاع را بهتر نمی‌كنیم بلكه ممكن است حتی كار به جاهای باریك بكشد.

هر كاری راه و رسمی دارد، حتی عذرخواهی. همیشه با این توصیه قدیمی و تكراری مواجهیم كه اگر كار اشتباهی كردیم عذرخواهی كنیم، اما اگر بلد نباشیم چطور عذرخواهی كنیم نه تنها اوضاع را بهتر نمی‌كنیم بلكه ممكن است حتی كار به جاهای باریك بكشد. حال در این میان توصیه‌ دیگری هم وجود دارد و آن این‌كه حتی اگر حق با ما بود می‌توانیم با بخشیدن فردی كه عذرخواهی نمی‌كند، اوضاع را به نفع خود تمام كنیم. این راهكاری است كه بیشتر به زوج‌ها پیشنهاد می‌شود، ولی می‌توان آن را بسط داد و در بسیاری از روابط اعم از كاری و دوستانه به كار برد. درست است كه برای اغلب شما بخشیدن در حالی كه هیچ تقصیری متوجه شما نیست سخت است اما اگر دیدید رابطه آنقدر ارزش دارد كه نمی‌خواهید آن را از دست بدهید می‌توانید بزرگواری پیشه كنید و پیش‌قدم شوید. در این مواقع بخشش می‌تواند زخم‌های عاطفی را درمان كرده و به هردوی شما كمك كند راحت‌تر از موضوع بگذرید. در زیر برخی راه‌های بخشیدن آمده است.

اگر با عشق و مهر با كسی كه شما را آزرده روبه‌رو شوید،‌ در اغلب مواقع او از كاری كه كرده پشیمان می‌شود و از شما تقاضای بخشش می‌كند. اگر بدانید كه اطلاعات شما درست است و در این باره به همسرتان به شما توهین كرده دلیل و مدرك نشان دهید، ممكن است اذعان كند كه عمل خطایی صورت داده است.

آن‌هایی كه با عذرخواهی می‌خواهند گذشته را پشت‌سربگذارند و از نو شروع كنند و خالصانه برای آنچه اتفاق افتاده متاسف هستند، می‌توانند رضایت همسران‌شان را به‌دست آورند. این دسته از افراد مسئولیت اعمال‌شان را بر عهده می‌گیرند و برای اصلاح اشتباه‌شان بر می‌آیند.

با كسی كه در حق شما بدی كرده، خوبی كنید. ما به حكم طبیعت با هركس كه با ما مهربان باشد، مهربان می‌شویم. ما كسانی را كه به ما عشق می‌ورزند با عشق بدرقه می‌كنیم اما وقتی عشق روشی برای زندگی باشد، معیارها بسیار بالاتر است. در این حالت ما حتی به كسانی كه با ما بدرفتاری كرده‌اند، لطف می‌كنیم.

راه رهایی از تالم و خشم ناشی از مورد بدرفتاری قرار گرفتن، این است كه به ناكامی و اشتباهات خود در آن موقعیت  مورد نظر اقرار كنید. اگر با شما رفتار ناخوشایندی كرده‌اند، خشم شما بر حق است. باید خشمگین شوید اما خشم قرار است به شما سری بزند و بعد راهش را بگیرد و برود، قرار نیست در شما مستقر بماند. خشم به شما انگیزه می‌دهد تا با كسی كه شما را ناراحت كرده، برخورد كنید و خواهان رسیدن به مصالحه و سازش شوید. وقتی خشم را درون خود حفظ می‌كنید تبدیل به تلخی و مرارت می‌شود و بعد تولید نفرت می‌كند. این احساسات و نگرش‌ها برای هر كسی كه آن‌ها را در خود حفظ كند، تولید ناراحتی می‌كند حتی ممكن است سبب شود با كسی كه شما را ناراحت كرده برخوردهای خشونت‌آمیز داشته باشید.

می‌توانید موضوع را رها كنید. مطمئن باشید مسائل مهم زیادی در زندگی شما هست كه بخواهند فكر شما را مشغول كنند. بنابراین اجازه ندهید خشم بر مغز شما سایه‌افكن شود. شما می‌توانید كاری كنید كه عشق در شما قدرتمند‌تر از كار خطایی باشد كه با او صورت گرفته است.

اگر با كسی برخورد دارید كه از عذرخواهی امتناع می‌كند باید بتوانید از این 4 اقدام كه توضیح دادیم استفاده كنید و از شدت ناراحتی خود بكاهید. وقتی كسی را كه با شما بد كرده رها كنید و به اشكالاتی كه خود در این زمینه داشته‌اید توجه كنید و بخواهید شخص توهین‌كننده را دوست بدارید، این‌‌گونه به احساس بهتری می‌رسید و از زمان و انرژی خود  به شكل سازنده‌ای استفاده می‌كنید.

چگونه از همسرم عذرخواهی كنم
ساده‌ترین و كاربردی‌ترین جمله‌ای كه به بچه‌های‌مان یاد داده‌ایم این بوده كه وقتی مرتكب اشتباهی می‌شوند با گفتن «ببخشید‌» یا «متاسفم» رضایت ما را به‌دست‌ آورند اما داستان در مورد همسران‌مان كمی متفاوت است یا بهتر است بگوییم خیلی تفاوت دارد. توجیه كردن و عقلانی جلوه دادن اشتباهی كه انجام داده‌اید به هیچ وجه عذرخواهی نیست. بعضی از مردم چنین رفتار می‌كنند چون می‌خواهند از مخمصه‌ای كه به خاطر انجام كار اشتباه دچارش شده‌اند نجات پیدا كنند. در حقیقت، تاكید كردن بر نیازهای خودتان هنگام عذرخواهی، معذرت‌خواهی نیست.

دلایل عذرخواهی
فراموش نكنید كه همسر‌تان به خاطر نزدیكی كه با شما دارند به‌خوبی می‌توانند نیت واقعی عذرخواهی شما را بفهمند. آن‌هایی كه با عذرخواهی می‌خواهند گذشته را پشت سربگذارند و از نو شروع كنند و خالصانه برای آنچه اتفاق افتاده متاسف هستند، می‌توانند رضایت همسران‌شان را به‌دست آورند. این دسته از افراد مسئولیت اعمال‌شان را بر عهده می‌گیرند و برای اصلاح اشتباه‌شان بر می‌آیند. این‌ها دلایل خوبی برای عذرخواهی است.

از این كلمه استفاده نكن
وقتی از همسرتان عذرخواهی می‌كنید، این پوزش باید خالصانه و بی‌ریا باشد. در عذرخواهی‌تان از كلمه «من» استفاده كنید و مسئولیت رفتاری كه مرتكب شده‌اید را به گردن همسرتان نیندازید. هنگام عذرخواهی جدی باشید و همین‌طور باید ثابت كنید برای این‌كه اوضاع به حالت اول برگردد هركاری می‌كنید‌ همچنین باید بر این تصمیم‌تان تاكید كنید كه آن اشتباه را هرگز تكرار نخواهید كرد. مطمئن شوید هر كاری كه برای جبران اشتباه انجام می‌دهید جدی است و حتما انجامش خواهید داد. قولی ندهید كه تمایلی به انجام آن ندارید یا در توان‌تان نیست.

چه زمانی می‌بخشد
مفهوم غافلگیری خوب و هیجان‌آور به این معناست كه كاملا غیرمنتظره برای همسرتان كاری انجام دهید یا هدیه‌ای تهیه  كنید كه او را هیجان‌زده كند و در نتیجه دلخوری كه از شما دارد را فراموش كند. برای این كار یك روز معمولی را برای غافلگیر ساختن همسرتان انتخاب كنید. نه! اشتباه نخوانده‌اید، باید یك روز معمولی را برای غافلگیر كردن او انتخاب كنید چون انتخاب روزهایی خاص مثل سالگرد ازدواج، روز تولد یا روز عشق برای غافلگیری همسرتان خیلی مناسب نیست و در این روزها هر فردی انتظار اتفاقی خاص را دارد علاوه بر این اگر می‌خواهید همسرتان را خیلی خوب غافلگیر كنید، به جزئیات چیزهایی كه دوست دارد یا از آن‌ها لذت می‌برد دقت كنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:همسر,زناشویی,خجالت,
ارسال توسط علی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 488
بازدید کل : 142863
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگنویسان ابزار وبلاگنویسان p30java