انتظار
خدایا تو آنی توانی به آنی جهانی به نیستی کشانی

 سقراط...

 

در یونان باستان، سقراط به دانش زیادش مشهور و احترامی والا داشت. روزی یکی از آشنایانش، فیلسوف بزرگ را دید و گفت:سقراط، آیا می‌دانی من چه چیزی درباره دوستت شنیدم؟"سقراط جواب داد: "یک لحظه صبر کن، قبل از اینکه چیزی به من بگویی، مایلم که از یک آزمون کوچک بگذری. این آزمون، پالایش سه‌گانه نام دارد .

آشنای سقراط: "پالایش سه‌گانه؟"

سقراط: "درست است، قبل از اینکه درباره دوستم حرفی بزنی، خوب است که چند لحظه وقت صرف کنیم و ببینیم که چه می‌خواهی بگویی. اولین مرحله پالایش حقیقت است. آیا تو کاملا مطمئن هستی که آنچه که درباره دوستم می‌خواهی به من بگویی حقیقت است؟"

آشنای سقراط: "نه، در واقع من فقط آن را شنیده‌ام و..."

سقراط: "بسیار خوب، پس تو واقعا نمی‌دانی که آن حقیقت دارد یا خیر. حالا بیا از مرحله دوم بگذر، مرحله پالایش خوبی. آیا آنچه که درباره دوستم می‌خواهی به من بگویی، چیز خوبی است؟"

آشنای سقراط: "نه، برعکس..."

سقراط: " پس تو می‌خواهی چیز بدی را درباره او بگویی، اما مطمئن هم نیستی که حقیقت داشته باشد. با این وجود ممکن است که تو از آزمون عبور کنی، زیرا هنوز یک سوال دیگر باقی مانده است: مرحله پالایش سودمندی. آیا آنچه که درباره دوستم می‌خواهی به من بگویی، برای من سودمند است؟"

آشنای سقراط: " نه، نه حقیقتا."

سقراط نتیجه‌گیری کرد: "بسیار خوب، اگر آنچه که می‌خواهی بگویی، نه حقیقت است، نه خوب است و نه سودمند، چرا اصلا می‌خواهی به من بگویی؟"

اینچنین است که سقراط فیلسوف بزرگی بود و به چنان مقام والایی رسیده بود.




تاریخ: جمعه 2 دی 1390برچسب:سقرات,
ارسال توسط علی


www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
انجمن منتقدان فیلم دالاس - فورت وورث در ایالت تگزاس "جدایی نادر از سیمین" را به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان سال برگزید.

فهرست برندگان جوایز انجمن منتقدان فیلم دالاس - فورت وورث در سال 2011 روز جمعه اعلام شد.

"جدایی نادر از سیمین" از ایران جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را برد. "پوستی که در آن زندگی می‌کنم" پدرو آلمودوار، "آتش‌افروزان" دنی وینو، "13 آدمکش" تاکشی میکه، "خدایان و آدم‌ها" خاویر بووا و "کپی برابر اصل" عباس کیارستمی رقبای اصغر فرهادی در این بخش بودند.

"فرزندان" به کارگردانی الکساندر پین با دریافت پنج جایزه بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر مرد (جرج کلونی)، بازیگر زن مکمل (شیلین وودلی) و فیلمنامه پیروز اصلی این دوره جوایز انجمن منتقدان فیلم دالاس-فورت وورث لقب گرفت.

میشل ویلیامز برای "هفته من با مریلین" جایزه بهترین بازیگر زن را برد و کریستوفر پلامر برای "تازه‌کارها" جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. امانوئل لوبزکی هم برای "درخت زندگی" جایزه بهترین فیلمبرداری را به خانه برد.

"غار رویاهای فراموش‌شده" ورنر هرتسوگ بهترین مستند معرفی شد و "رنگو" بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.

وبسایت انجمن منتقدان فیلم دالاس-فورت وورث / 16 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری





ارسال توسط علی



حامد بهداد: من در نقش های رمانتیک ناموفقم … “فریاد زیر آب” بسیار خاطره انگیز است … “سعادت آباد” یک استثناست … ما مدیون کیمیایی و مهرجویی هستیم
 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


حامد بهداد گفت و گویی با روزنامه هفت صبح کرده و در آن حرفهای جنجال برانگیزی زده است.

مهمترین بخشهای مصاحبه حامد بهداد به شرح زیر است:

- من در نقشهای رمانتیک ناموفقم. مثلا در “هر شب تنهایی” کمی ناموفق بودم. با این که فیلم را خیلی دوست دارم اما از خودم چندان راضی نیستم.

- در “پرتقال خونی” هم کمی ناموفق هستم. نمی دانم چرا نمی توانم عشق را در قالب رمانتیک سانتی مانتال منتقل کنم. با اینکه عشق را خوب می شناسم نمی توانم نقش عاشق را خوب بازی کنم.

- از نقش من در سریال “سقوط آزاد” خیلی ها خوششان آمده و البته خیلی ها هم خوششان نیامده. خود من خوشم آمده ولی درصد انتقادی که بهش وارد است زیاد است. من در طول این سالها بیشترین نقد را در “سقوط آزاد” داشتم. موافقین و مخالفین بازی من در این سریال ۵۰-۵۰ هستند.

- من سینمای ایران را سینمای درجه یکی نمی دانم. فضای سینمای ایران آنقدر متنوع و اعلاء نیست که تو به عنوان بازیگر بتوانی همیشه انتخاب درست و صحیح داشته باشی.



ادامه مطلب...
ارسال توسط علی

 

عکس هایی از سریال زیبای شیدایی

 در این سریال امیر جعفری و آتنه فقیه نصیری و رحمان باقریان، مریم بوبانی و گلاره عباسی و پرویز پورحسینی بازی می کنند.کارگردان این فیلم محمد مهدی عسگرپور است.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط علی

 پس از انصراف محمد حسین لطیفی از کارگردانی مجموعه؛


امین حیایی نیز از «قلب یخی» جدا شد

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


در پی جدا شدن محمدحسین لطیفی کارگردان دو فصل مجموعه «قلب یخی»، امین حیایی بازیگر یکی از نقش های اصلی مجموعه نیز از گروه تولید جدا شد.

در پی انصراف محمدحسین لطیفی از کارگردانی فصل سوم مجموعه «قلب یخی»، امین حیایی نیز از گروه بازیگران این مجموعه جدا شد.

امین حیایی در این مجموعه نقش عکاس و خبرنگاری را ایفا می‌کند که در پیشبرد داستان مؤثر است با جدا شدن وی از گروه بازیگران، باید گروه نویسندگان برای این نقش تدبیری بیاندیشند تا به گونه‌ای این نقش را در طول داستان حذف کرده و یا از بازیگر دیگری برای ایفای این نقش که یکی از نقش‌های اصلی مجموعه به شمار می‌آید بهره ببرند.

مجموعه «قلب یخی» به تهیه‌کنندگی سید کمال طباطبایی، اولین سریالی است که برای شبکه خانگی تهیه شده و در آن بازیگران مطرحی چون حمید فرخ‌نژاد، حمید گودرزی، حسین یاری، امین حیایی، الناز شاکردوست، نسرین مقانلو، مهراوه شریفی‌نیا و چهره‌های دیگر ایفای نقش می‌کنند.

فصل سوم مجموعه «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی سید کمال طباطبایی تهیه و تولید می‌شود.




ارسال توسط علی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 461
بازدید کل : 142836
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگنویسان ابزار وبلاگنویسان p30java