انتظار
خدایا تو آنی توانی به آنی جهانی به نیستی کشانی

 

Laugh2 جذابیت زنان اولیه دلیل وجود انسان امروزی!! + عکس

 

بر خلاف نظریات پیشین در مورد از بین رفتن نئاندرتال‌ها بر اثر مواجهه با هوش برتر انسان مدرن، دانشمندان دانشگاه آریزونا بر این باورند كه این انسانهای اولیه، خود از هوش بالایی به نسبت زمان خویش برخوردار بوده‌اند كه منجر به انقراض آنها شده است.

هوش و جذابیت زنان نئاندرتال باعث جفت‌گیری اجداد انسان كنونی با آنها شده كه در آخر حكومت بر زمین را به دست گرفته‌اند. محققان در پی اجرای داده‌ها در مورد حیات انسانی در اروپا و آسیا طی آخرین عصر یخی در یك برنامه رایانه‌یی به این نظریه رسیدند.



نئاندرتال‌ها و انسانهای مدرن برای هزاران سال در این زمان در كنار هم زندگی كرده‌اند تا زمانی كه نئاندرتال‌ها در 30 هزار سال قبل منقرض شدند. طبق این پژوهش، در زمان جست‌وجوی غذا توسط دو انسان روی زمین، نئاندرتال‌ها به آرامی توسط تعداد بیشتری از انسانهای مدرن، جذب شده و در آخر به عنوان یک جمعیت قابل تشخیص ناپدید شدند.

به گفته پرفسور جولیان ریل سالواتوره از دانشگاه كلورادو، این پیوند نژادی به معنی از بین رفتن نژاد نئاندرتال بوده و در حقیقت موفقیت این گونه منجر به انقراض آنها شده است. مایكل بارتون از دانشگاه آریزونا اظهار كرد: ما چارچوبهای نظری و روش شناختی طراحی كرده‌ایم كه بازخوردهای سه سیستم تكاملی بیولوژیكی، فرهنگی و محیطی در آن گنجانیده شده است.


وی افزود: یكی از نتایج علمی جالب این پژوهش كه به بررسی تغییرات فرهنگی و محیطی در رفتارهای كاربری زمین پرداخته، نشان داده كه چگونه نئاندرتال‌ها نه به دلیل برخورداری از تندرستی كمتر از دیگر انسان‌ریخت‌های حاضر در آخرین عصر یخبندان، بلكه به دلیل پیچیدگی‌های رفتاری مشابه آنها با انسان مدرن از بین رفته‌اند.




ارسال توسط علی

 

شخصیت شناسی: روح شما چه رنگي است؟



اين تيپ‌شناسي تا حدي برگرفته از نظرات بقراط است البته نه كامل. بقراط از ديد فيزيكي و ظاهر افراد آن‌ها را در 4 تيپ مختلف دسته‌بندي كرده است. اين تيپ‌شناسي 4 مدل از آدم‌ها را بررسي مي‌كند و به آن‌ها 4 رنگ مختلف مي‌دهد. قرمز، آبي، زرد و سبز.






تست خودشناسي از لحاظ رنگ

شما درون‌گرا هستيد يا برون‌گرا؟ (بيشتر تنهايي را دوست داريد يا ارتباط با ديگران؟)
  • اگر درون‌گرا (اهل تنهايي) هستيد:
  • براي شما وظايف و كارهاي‌‌تان مهم‌تر است يا ارتباطات‌‌تان با دوستان‌تان؟
  • اگر بيشتر اوقات اولويت شما كارها و وظايف‌تان است...
  • احتمالا آبي هستيد.
  • اگر بيشتر اوقات اولويت شما ارتباط‌هاي‌تان با دوستان است...
  • احتمالا سبز هستيد.
  • اگر برون‌گرا(اهل ارتباط با ديگران) هستيد:
  • براي شما وظايف و كارهاي‌تان مهم‌تر است يا ارتباطات‌تان با دوستان‌تان؟
  • اگر بيشتر اوقات اولويت شما كارها و وظايف‌تان است...
  • احتمالا قرمز هستيد.
  • اگر بيشتر اوقات اولويت شما ارتباط‌هاي‌تان با دوستان است...
  • احتمالا زرد هستيد.




ارسال توسط علی

 

درختی فوق​العاده​ با میوه چسبیده به تنه

گر بخواهید یکی از این درختها داشته باشید باید خیلی صبور باشید چرا که 100 سال طول می کشد این درخت رشد کند.

به گزارش «24»، «جابوتیکابا» نام درختی است که بیشتر در کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی مثل آرژانتین و برزیل رشد می کند. میوه های این درخت به طور مستقیم روی شاخه و تنه های آن رشد می کند.

در فرهنگ های لغت گیاهان دارویی این درخت «عودالبرق» ترجمه شده است. اگر بخواهید یکی از این درختها داشته باشید باید خیلی صبور باشید چرا که 100 سال طول می کشد این درخت رشد کند.





ادامه مطلب...
ارسال توسط علی


www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


فیلم مستند شاعرانه‌ی «فصلی از هستی» از جدیدترین تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که پُرتره‌ای درباره‌ی «پروین اعتصامی» شاعره‌ نامی کشور است، پس از پشت سر گذاشتن مرحله تصویربرداری، روی میز تدوین قرار گرفت.

مستند «فصلی از هستی» به کارگردانی پوران صارمی گذر از زندگی و آثار پروین اعتصامی است که اشعارش، نوری در فرهنگ اجتماعی دوران استبدادِ زمانه‌ی خویش تلقی می‌شود.

آنچه که در ساختار اصلی این فیلم مستند بازتاب دارد، جوشش درونی شاعره‌ای است که با برگزیدن واژه‌های خاص، علیه فقر و بی‌‌عدالتی و رنج مردم روزگارش سخن می‌گفت. او معلم بزرگی بود که می‌کوشید تا روشنایی، دانایی و خرد را فراراهِ همنوعآنش قرار دهد.

برای تهیه این فیلم، ضمن تحقیق و پژوهش از منابع معتبر،‌ کوشش شده تا کامل‌ترین اطلاعات دربارۀ پروین اعتصامی به بیننده انتقال داده شود. ضمن اینکه طرح نکات برجسته زندگی وی در خانه پدری‌اش (یوسف اعتصام الملک) که هنوز هم پابرجاست، تصویر روشنی از زندگی او در برابر دیدگان تماشاگر امروزی می‌گشاید.

پژوهشگر، نویسنده و کارگردان فیلم مستند «فصلی از هستی» پوران صارمی است و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سپهر توکلی نیز تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشته‌اند.





ارسال توسط علی

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


به نقل از اسکرین دیلی، در پی اعلام نام رئیس هیئت داوران بخش بین‌الملل جشنواره برلین 2012 که "مایک لی" فیلمساز بریتانیایی می باشد، اعضاء داوران(یا همان هئیت ژوری) جشنواره بین المللی فیلم برلین نیز معرفی شدند.

از بین نامهای اعلام شده، نام اصغر فرهادی کارگردان مطرح و خوش نام این روزهای کشورمان نیز به چشم می خورد.

از دیگر اعضاء هیئت داوران 2012 این جشنواره می توان به "آنتون کوربین" کارگردان هلندی فیلم «کنترل»، "فرانسوا اوزون" کارگردان فرانسوی «پوتیش»، "بوعالم سانسال" نویسنده الجزایری، همراه با بازیگرانی چون "شارلوت گاینسبورگ" از بریتانیا، "جیک جیلنهال" از آمریکا و "باربارا سوکووا" از آلمان را نام برد.

هیئت داوران این جشنواره تصمیم می گیرند که خرس طلایی، خرس نقره ایی و جایزه آلفرد بائور به چه کسانی اهدا شود.

به گزارش سینمانگار، اصغر فرهادی در سال 2009 با فیلم «درباره الی» جایزه خرس نقره‌ ای بهترین کارگردانی و در سال 2010 با فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه خرس طلای بهترین فیلم را از جشنواره برلین دریافت کرد.

شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین (ملقب به برلیناله) 9 تا 19 فوریه (20 تا 30 بهمن) در برلین آلمان برگزار خواهد شد.




ارسال توسط علی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 69
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 159
بازدید ماه : 158
بازدید کل : 142533
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگنویسان ابزار وبلاگنویسان p30java