انتظار
خدایا تو آنی توانی به آنی جهانی به نیستی کشانی

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


به نقل از اسکرین دیلی، در پی اعلام نام رئیس هیئت داوران بخش بین‌الملل جشنواره برلین 2012 که "مایک لی" فیلمساز بریتانیایی می باشد، اعضاء داوران(یا همان هئیت ژوری) جشنواره بین المللی فیلم برلین نیز معرفی شدند.

از بین نامهای اعلام شده، نام اصغر فرهادی کارگردان مطرح و خوش نام این روزهای کشورمان نیز به چشم می خورد.

از دیگر اعضاء هیئت داوران 2012 این جشنواره می توان به "آنتون کوربین" کارگردان هلندی فیلم «کنترل»، "فرانسوا اوزون" کارگردان فرانسوی «پوتیش»، "بوعالم سانسال" نویسنده الجزایری، همراه با بازیگرانی چون "شارلوت گاینسبورگ" از بریتانیا، "جیک جیلنهال" از آمریکا و "باربارا سوکووا" از آلمان را نام برد.

هیئت داوران این جشنواره تصمیم می گیرند که خرس طلایی، خرس نقره ایی و جایزه آلفرد بائور به چه کسانی اهدا شود.

به گزارش سینمانگار، اصغر فرهادی در سال 2009 با فیلم «درباره الی» جایزه خرس نقره‌ ای بهترین کارگردانی و در سال 2010 با فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه خرس طلای بهترین فیلم را از جشنواره برلین دریافت کرد.

شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین (ملقب به برلیناله) 9 تا 19 فوریه (20 تا 30 بهمن) در برلین آلمان برگزار خواهد شد.




ارسال توسط علی


www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
این نامزدی به من اراده و شجاعتی بخشید که بتوانم ساخت این چنین فیلمها را دامه بدهم
واکنش اصغر فرهادی به کاندیداتوری «جدایی نادر از سیمین» در شصت و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب

اصغر فرهادی بعد از اعلام نامزدان شصت و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب در گفتگویی کوتاه با هالیوود ریپورتر گفت: “ساعت شش صبح تلفنم زنگ زد، از خواب پریدم و شنیدم که به من گفته شد فیلمم جزو نامزدان بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب شده است. حالا باید بعد از چند سفر متداوم به آمریکا، به لس آنجلس بروم”.

وی در ادامه افزود: “من انتخاب این فیلم را به تمام همکارانم و خانواده سینما و ایرانی ها تبریک می گویم. این اتفاق خیلی مهم است و همه ما خوشحال هستیم. این نامزدی به من اراده و شجاعتی بخشید که بتوانم ساخت این چنین فیلمها را دامه بدهم”.

شصت و نهمین مراسم سالانه گلدن گلوب قرار است در روز یکشنبه ۱۵ ژانویه ۲۰۱۲ (۲۶ دی) برگزار شود




ارسال توسط علی


 

خنده یکی از رکن‌های مهم در حیطه بازیگری است. شاید بارها خنده یکی از بازیگران آن قدر روی بیننده تاثیر گذار باشد که مخاطب آن چهره خندان را در ذهنش ثبت کند. این مقاله 10 خنده به یادماندنی بازیگران سینما و تلویزیون را بررسی می‌کند و از پشت پرده این صورتک‌های خندان می‌گوید.

به گزارش ایران ویج ، خنده یکی از رکن‌های مهم در حیطه بازیگری است. شاید بارها خنده یکی از بازیگران آن قدر روی بیننده تاثیر گذار باشد که مخاطب آن چهره خندان را در ذهنش ثبت کند. در بیشتر اوقات هم خنده‌های بازیگران در سینمای جهان آن قدر پررنگ می‌شود که مطبوعات و حتی برنامه‌های معتبر جهانی به تحلیل آن می‌پردازند. این مقاله 10 خنده به یادماندنی بازیگران سینما و تلویزیون را بررسی می‌کند و از پشت پرده این صورتک‌های خندان می‌گوید.

 

مهران مدیری متخصص در انواع خنده

مهران مدیری متخصص در انواع خنده
حتی نامش هم به خنده وصله خورده است. چه بخواهیم و چه نخواهیم این هنرمند متخصص است در اجرای انواع خنده، آن هم خنده‌های فراموش نشدنی. از لبخند و زهرخنده گرفته تا پوزخند و قهقهه. مدیری جزو معدود بازیگرانی است که میمیک چهره برایش پررنگ تر از دیالوگ‌ها و حرکات دست است.

او مجبور نیست با لب و دهان به رخ بیننده بکشد که می‌خندد، بلکه در بیشتر پلان‌هایی که بازی می‌کند این حس را با چشم‌هایش به بیننده القا می‌کند. از این رو نمی‌توان به راحتی از خنده‌های شیطنت آمیز او در طنز 90 قسمتی "پاورچین" گذشت و بدون شک مدیری را می‌توان اولین بازیگری دانست که خنده‌های منحصر به فردش هرگز از ذهن مخاطب پاک نمی‌شود. او خنده را می‌شناسد و شاید به همین دلیل استاد است در خنداندن مخاطبانی که با دیدن کارهای او حتی برای چند دقیقه غم و غصه را فراموش می‌کنند.

پرویز پرستویی

خنده‌های باور کردنی پرویز پرستویی
متخصص خنده‌هایی که به دل بیننده می‌نشیند و مخاطب را با کوله پشتی پر از باور همراه می‌کند. حتی یک مورد هم در کارنامه کاری اش پیدا نمی‌کنی تا او را جزو بازیگرانی بدانی که خنده‌های مصنوعی دارند. خنده‌های پرستویی لحظه ای نیست، بلکه مخاطب سالها با خنده‌های او می‌خندد. در بیشتر اوقات خنده‌هایش تا سالها پس از پخش فیلم و سریال‌ها به یاد بیننده می‌ماند. قهقهه‌های پرستویی در فیلم "لیلی با من است" جزو یکی از خنده‌هایی است که در تاریخ سینما و تلویزیون ایران ثبت شده است. همچنین می‌توان گفت لبخندها و پوزخندهایش در فیلم سینمایی "مارمولک " همواره در ذهن مخاطبان سینما خواهد ماند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط علی


www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
انجمن منتقدان فیلم دالاس - فورت وورث در ایالت تگزاس "جدایی نادر از سیمین" را به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان سال برگزید.

فهرست برندگان جوایز انجمن منتقدان فیلم دالاس - فورت وورث در سال 2011 روز جمعه اعلام شد.

"جدایی نادر از سیمین" از ایران جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را برد. "پوستی که در آن زندگی می‌کنم" پدرو آلمودوار، "آتش‌افروزان" دنی وینو، "13 آدمکش" تاکشی میکه، "خدایان و آدم‌ها" خاویر بووا و "کپی برابر اصل" عباس کیارستمی رقبای اصغر فرهادی در این بخش بودند.

"فرزندان" به کارگردانی الکساندر پین با دریافت پنج جایزه بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر مرد (جرج کلونی)، بازیگر زن مکمل (شیلین وودلی) و فیلمنامه پیروز اصلی این دوره جوایز انجمن منتقدان فیلم دالاس-فورت وورث لقب گرفت.

میشل ویلیامز برای "هفته من با مریلین" جایزه بهترین بازیگر زن را برد و کریستوفر پلامر برای "تازه‌کارها" جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. امانوئل لوبزکی هم برای "درخت زندگی" جایزه بهترین فیلمبرداری را به خانه برد.

"غار رویاهای فراموش‌شده" ورنر هرتسوگ بهترین مستند معرفی شد و "رنگو" بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.

وبسایت انجمن منتقدان فیلم دالاس-فورت وورث / 16 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری





ارسال توسط علی



حامد بهداد: من در نقش های رمانتیک ناموفقم … “فریاد زیر آب” بسیار خاطره انگیز است … “سعادت آباد” یک استثناست … ما مدیون کیمیایی و مهرجویی هستیم
 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


حامد بهداد گفت و گویی با روزنامه هفت صبح کرده و در آن حرفهای جنجال برانگیزی زده است.

مهمترین بخشهای مصاحبه حامد بهداد به شرح زیر است:

- من در نقشهای رمانتیک ناموفقم. مثلا در “هر شب تنهایی” کمی ناموفق بودم. با این که فیلم را خیلی دوست دارم اما از خودم چندان راضی نیستم.

- در “پرتقال خونی” هم کمی ناموفق هستم. نمی دانم چرا نمی توانم عشق را در قالب رمانتیک سانتی مانتال منتقل کنم. با اینکه عشق را خوب می شناسم نمی توانم نقش عاشق را خوب بازی کنم.

- از نقش من در سریال “سقوط آزاد” خیلی ها خوششان آمده و البته خیلی ها هم خوششان نیامده. خود من خوشم آمده ولی درصد انتقادی که بهش وارد است زیاد است. من در طول این سالها بیشترین نقد را در “سقوط آزاد” داشتم. موافقین و مخالفین بازی من در این سریال ۵۰-۵۰ هستند.

- من سینمای ایران را سینمای درجه یکی نمی دانم. فضای سینمای ایران آنقدر متنوع و اعلاء نیست که تو به عنوان بازیگر بتوانی همیشه انتخاب درست و صحیح داشته باشی.



ادامه مطلب...
ارسال توسط علی

 

 

سارا منجزی

سارا منجزی

سارا منجزی

سارا منجزی

سارا منجزی




تاریخ: دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

 

به گزارش جهان سحر قریشی صحبت‌هایی درباره حواشی کارش و همچنین شایعاتی که در این مدت درباره او منتشر شده کرده است. بخش هائی از این گفت وگو که با اوج نیوز انجام شده است در ادامه می آید:

اعتراض شما به جشنواره فیلم کودک ونوجوان به چه دلیل بود؟

در فیلم نار من نقش عروس را ایفا می‌کردم که آنجا آقای رستمی هم نقش داماد را داشتند. آنجا کارگردان به ما گفته بود این کار برای گروه سنی الف و کودک است و ما می‌خواهیم کار را کاملا کودکانه کار کنیم. برای همین طراحی لباس من مانند طراحی لباس سیندرلا بود که برای کودکان رویایی باشد، تست گریمی انجام دادند که می‌گفتند مجوز داریم. در آن تست یک کلاه سر من بود که در عکس‌ها هم موجود است.

مشکل پوشش شما بود؟

بله و تا اینجا پیش رفت که نقش اصلی فیلم نار حذف شود و فقط اسم آن حضور داشته باشد. ....



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:سینما,سحر قریشی,دفاعیه,
ارسال توسط علی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 109
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 525
بازدید کل : 142900
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگنویسان ابزار وبلاگنویسان p30java