انتظار
خدایا تو آنی توانی به آنی جهانی به نیستی کشانی

برخلاف یک باور عمومی غلط مبنی بر اینکه فقط زنان به افسردگی بالینی مبتلا می‌شوند، روانپزشکان تاکید دارند که مردان نیز در معرض ابتلا به این اختلال بالینی هستند.

علائم اصلی افسردگی در مردان

 

به گزارش آلامتو و به نقل از ایسنا، روانپزشکان می‌گویند: با این حال علائم افسردگی در مردان می‌تواند متفاوت از علائم این بیماری در زنان باشد. بعلاوه مردان خیلی به ندرت می‌پذیرند که به این اختلال مبتلا هستند و خیلی کمتر برای بهبود حال خود به یک متخصص مراجعه می‌کنند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

 مهم ترین علائم اختلالات روانی چیست؟

 

 

اختلال روانی یك عبارت گسترده برای توصیف شمار زیادی از بیماری‌های روان پزشکی است که توانایی فرد را در زمینه‌های مختلف از جمله تفکر، احساس و رفتار صحیح در امور روزمره زندگی، مختل می‌كند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:اختلالات روانی,علائم,مهمترین,
ارسال توسط علی

 مهمترین موانع آرامش همسران

 

برای داشتن سعادت و آرامش مطلوب در زندگی زناشویی، ارتباط سالم و سازنده میان زن و مرد، نیاز اصلی است و حرف اول را می‌زند. اما در بعضی موارد از ارتباطات زناشویی موانعی بر سر راه قرار می گیرد که البته رفع آنها تنها به خود همسران بستگی دارد و کاملاً دو طرفه است. در این ایمیل به بیان و بررسی برخی از آنها می پردازیم :



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:همسر,روانشناسی,زناشویی,
ارسال توسط علی

 رابطه ی خواب و روابط رناشویی

www.fun.downloadaneh.com | بین خواب شبانه و زندگی زناشویی چه رابطه ای وجود دارد؟

 

 اگر می خواهید زندگی زناشویی خوبی داشته باشید مطمئن شوید که همسرتان به خوبی بخوابد و استراحت کند!

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:خواب,زناشویی,روانشناسی,
ارسال توسط علی

اگر پول داشتم ... اگر مشهور بودم ... اگر

 

«بعدا» قاتل زمان است؛ یكی از آن موانع بی‌شماری كه شما را از مسیر خارج می‌كند و تقریبا شانس موفقیت را از شما می‌گیرد. رژیم‌هایی كه همیشه «فردا» شروع می‌شود و خوشبختی كه «یك روز» از راه می‌رسد، دست شما را می‌بندد. برای غلبه بر این موانع باید اول آن‌ها را بشناسید. درست است كه این موانع زیادند اما برخی از مهم‌ترین‌های‌شان شامل ترس، منفی‌بافی و چیزی است كه ما آن را سندرم «اگر فقط» می‌نامیم، عبارت‌هایی مانند این‌كه «اگر فقط مدرك دانشگاهی داشتم، اگر فقط پول داشتم و...» خبر خوب این‌كه، اگر شما متوجه این موانع شوید می‌توانید آن‌ها را از سر راه بردارید. خب، آیا آماده‌اید دست به كار شوید؟ اجازه دهید با كشف موانع و یافتن‌ راه‌های غلبه بر آن‌ها شروع كنیم.


 
سندرم اگر فقط


«اگر آن همه پول داشتم، شرایطم خیلی بهتر می‌شد»؛ این جمله و جمله‌هایی مشابه آن در طول روز برای بسیاری از افراد تكرار می‌شود اما تا زمانی كه نجنبید و دست به كار نشوید نمی‌توانید تنها با رویابافی و حسرت به خواسته‌های‌تان  برسید. درصورتی كه ترس مانع شما نیست، شاید گرفتار سندرم «اگر فقط» شده باشید. با خودتان صادق باشید، چقدر برای تماشای تلویزیون، اینترنت و... وقت می‌گذارید؟ آیا آن‌ها در جهت رسیدن به آرزوها هستند؟ حواس‌تان باشد همه كارها را یكجا انجام ندهید. 



وقتی مغزتان جواب نمی‌دهد


تا زمانی كه علائق‌تان را كشف نكنید و هدف‌تان مشخص نشود، مغز شما هنگ است. بهتر است یك هدف پیدا كنید. به شكل سوال و جواب با خود صحبت كنید: «چه چیزی تو را خوشحال، راضی و پرانرژی می‌كند؟» وقتی شما نسبت به هدف اصلی‌تان آگاه باشید هیچ مانعی نمی‌تواند شما را متوقف كند.



ترس


به گفته برایان تریسی، بزرگ‌ترین مشكل بشر در زندگی، ترس است و بهترین چیز در مورد آن این است كه قابل یادگیری است، پس چون قابل یادگیری است می‌توانید آن را از یاد ببرید. بهتر است با این ترس‌ها رو‌به‌رو شوید و با راه‌حل‌های كلیدی، توفان مغزی راه بیندازید. وقتی با مانع ترس مواجه شوید، به راحتی در مسیری قرار می‌گیرید كه اهداف‌تان در آن پیداست.



موانعی كه در دست شما نیست


همان‌طور كه دیدید بسیاری از موانع را شما خودتان ایجاد می‌كنید، اما گاهی‌اوقات موانع خارجی می‌تواند شما را از مسیرتان دور كند. گاهی ممكن است شما در كسب و كار شریك مناسبی انتخاب نكنید. همین كافی است تا با مسائل و مشكلاتی روبه‌رو شوید كه اگر با درایت عمل نكنید، شما را از پا می‌اندازد. آنچه در مقابل این موانع باید درنظر گرفته شود پشتكار است و این‌كه همیشه یك راهی وجود دارد كه شما به آن فكر نكرده‌اید.



از این ویژگی پرهیز كنید


«من نمی‌توانم»، «غیر ممكن است»، «من به اندازه كافی خوب نیستم» «بد نیست» این عبارت‌ها را این طور تغییر بدهید: «من می‌توانم»، «به دست آوردنی است»، «من استعدادش را دارم» تفاوت را می‌بینید؟ قدرت كلمات غیرقابل انكار است




تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

 

 

آنچه که زنان می خواهند بشنوند

www.fun.downloadaneh.com | چرا خانم ها اصلا به حرف آقایون گوش نمی دهند؟!!

 

- آنچه که زنان می خواهند بشنوند ، مخصوصا در آغاز یک رابطه ، بسیار مهم است؛برای مثال ، زمانیکه با مردی برای اولین بار دیدار می کنید او به شما می گوید ” من دوست ندارم فقط با یک نفر دوست باشم !” ، آیا این مرد میتواند به شما متعهد باقی بماند؟او جلوی شما نشسته و کاملا صریح به شما می گوید که اهل تعهد و وفاداری نیست!!

۲- مردان و زنان احساساتشان را بسیار متفاوت از یکدیگر ابراز می کنند:مثل این است که مردان و زنان به دو زبان مختلف صحبت کنند. زنان از راه زبان احساسات به چیزی که می خواهند می رسند. مردان دوست دارند با عقل و منطق و روی یک محور مستقیم حرکت کرده و به چیزی که میخواهند برسند.

۳- زنان دوست دارند مردشان به آنها احساس حمایت و اتکا القا کند؛در عوض مردان دوست دارند در زمانیکه خانم هایشان با مشکلی مواجه می شوند راه حل های مختلف ارائه کنند. پس زنان دیگر چیزی به مردشان نمی گویندو مردان از این بابت گیج و آشفته می شوند!

۴- علائق یک مرد با همسرش کاملا متفاوت است! ، ممکن است یک مرد به هواشناسی ، فوتبال علاقمند اما همسرش از آنها متنفر باشد. در این مورد باید هر کدام از آنها فضا و زمان خاص خودشان را برای رسیدن به مسائل و علائق خودشان داشته باشند.

۵- زنان در مورد مسائلی که در زندگی اطرافیانشان رخ می دهد احساس مسئولیت و نگرانی می کنند اما مردان به این مسله اهمیتی نمی دهند.

۶- شاید زنان انتظار داشته باشند که مردشان مانند بهترین دوست شان رفتار کند. اما اینطور نیست! او شوهر شماست و یک مرد است ، دیدگاه و افکار متفاوتی دارد. به دیدگاه و افکارش احترام بگذارید.

۷- زنان دوست دارند مردشان فکر آنها را بخواند و زمانیکه این اتفاق رخ نمی دهد ناراحت و دلشکسته می شوند. این امر امکان پذیر نیست خانم ها ، حتی بعضی وقتها خودتان هم نمی توانید ذهن خودتان را بخوانید.

۸- زنان فکر میکنند هر حرفی که بزنند به مردشان لطمه ای وارد نمی کند: همه انسانها حساس هستند ، مرد و زن ندارد ؛ اگر شما از حرفی سخنی ناراحت می شوید و دلتان می شکند پس با مرد خود نیز با احترام و محبت رفتار کنید.

۹- آنچه که زنان می گویند دقیقا آن چیزی نیست که در ذهن شان می گذرد. البته این مورد می تواند در مورد تمام آدم ها صادق باشد ؛ اما اگر نتوانید معنای واقعی حرف تان را به طرف مقابل بفهمانید در دردسر می افتید.

۱۰- هر دو شما ، – زن و شوهر- باید مهارت های گوش دادن را بیاموزید.




تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:زناشویی,روابط,همسر,
ارسال توسط علی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 79
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 82
بازدید ماه : 495
بازدید کل : 142870
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگنویسان ابزار وبلاگنویسان p30java